הקו האדום של הרכבת הקלה יוצא לדרך: מחירים, קווים ואפליקציות

הרכבת הקלה בת"א צילום: אורן מנדזיצקי

פרויקט הרכבת הקלה יוצא רשמית לדרך, כאשר היום (ו’ 18.08) בשעה 05:40 יצאה לדרך הנסיעה הציבורית הראשונה של הקו האדום ברכבת הקלה, הקרויה גם “דנקל”.

קו הרכבת המחבר בין הערים פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל-אביב ובת ים, ונועד לספק פתרון תחבורה ציבורית נוח לאורך מסלול של 24 ק”מ עם רכבות הצפויות להגיע בתדירות של 6 דקות, ועד 3.5 דקות בשעות השיא.

התחבורה הציבורית בארץ משתפרת רשמית עם הכניסה לשימוש של הרכבת הקלה והפעלת הקו האדום, קו שהקמתו התעכבה שנים רבות בלשון המעטה.

הקו האדום הוא הראשון מבין שלושה קווים שאמורים לפעול בפרויקט הדנקל, יחד עם הקו הירוק המקשר בין חולון וראשון לציון עד הרצליה והקו הסגול המקשר בין חלקי גוש דן המזרחיים עד למרכז תל אביב.

הקווים של הרכבת הקלה

על גבי הקו האדום של הרכבת הקלה, המשתרע לאורך 24 ק”מ עם 34 תחנות עצירה שונות בפתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל-אביב ובת ים, יפעלו 45 רכבות עם תדירות נסיעה של כל 3.5 דקות בשעות השיא ו-6 דקות בשעות השפל, כאשר על הקו יפעלו שלושה קווי שירות:

  • קו R1 – קו המחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנה המרכזית בפתח תקווה.
  • קו R2 – קו המחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנת קריית אריה שבפתח תקווה (מופעל חלקית).
  • קו R3 – קו המחבר בין תחנת אליפלט בתל-אביב לתחנת קריית אריה שבפתח תקווה.

מחירים ואפליקציות

התשלום עבור נסיעה קצרה של עד 15 ק”מ עומד על 5.5 ש”ח ואילו התשלום על נסיעה ארוכה יותר מגיע עד 12 ש”ח.

את הנסיעות ניתן יהיה לבצע באמצעות כרטיס ה”רב קו” הרגיל והמוכר לרוב הישראלים, ובנוסף גם באמצעות אפליקציית תשלום יעודית דוגמת Moovit (אנדרואיד/iOS) או “הופאון רב-פס” (אנדרואיד/iOS) ופנגו (אנדרואיד/iOS).

יש לשים לב כי בניגוד לנסיעה באוטובוס, את תיקוף הנסיעה ניתן לבצע רק לפני העליה לרכבת. אין אפשרות לשלם ולתקף את הנסיעה בתוך הרכבת הקלה עצמה.

הקו האדום של הדנקל (מקור נת"ע)
הקו האדום של הדנקל (מקור נת”ע)

מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, אמרה:

זהו יום היסטורי, וכמה סמלי שהיום אנו חונכים קו שמהותו הוא “חיבור”. דווקא בימים של פילוג והקצנה, הקו החדש מלמד אותנו לחבר ולגשר על השונה – בין תושבי בני-ברק לתל אביבים, בין השכונות הוותיקות של בת ים למגדלי העסקים החדשים ברמת גן, בין ותיקי גבעתיים לגרעינים הצעירים בפתח תקווה. קו אדום עם כל הגוונים שיתרום לאיכות החיים של מיליוני אזרחים. כבר חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, חלם על רכבות קלות, אופניים ופתרונות תחבורה מתקדמים כחלק מהמימוש של החלום הציוני. כבר אז היה ברור שתנועה חופשית ביבשה, בים ובאוויר היא נכס אדיר למדינה. ולכן נמשיך ולהשקיע בתשתיות תחבורה מתקדמות, במערכות הסעת המונים, בחיבוריות וקישוריות בכל חלקי המדינה. רק לפני שבועיים השקנו את התוכנית לחיבור מדינת ישראל ברשת מסילות מקריית שמונה ועד אילת, מציאות שתשנה חיים, שתביא לפיזור אוכלוסייה, גיוון תעסוקתי, מוביליות חברתית וצמצום פערים חברתיים הכלכליים בין הפריפריה למרכז – וכמובן תפחית את הגודש בכבישים.

משה בן זקן, מנכ”ל משרד התחבורה, אמר:

זהו יום חג לכל תושבי מטרופולין גוש דן ולכל אזרחי ישראל, ובעזרת השם נחגוג עוד רבים כאלה עם חנוכתם של הקווים הבאים ברשת הסעת ההמונים שתכסה את כל גוש דן מצפון לדרום וממזרח למערב. אנו נכנסים לתקופת הרצה של הרכבת. בחודשים הקרובים נגביר את התדירות ואת המהירות והדנקל יהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. אני מזמין את כל מי שמתגורר, עובד או לומד במטרופולין לבדוק כיצד הרכבת הקלה תסייע לו להגיע למחוז חפצו, אני בטוח כי רבים מכם ימצאו את השילוב האופטימלי שיחסוך לכם עמידה בפקקים וחיפוש חניה, ויביא אתכם ליעדכם במהירות ובנוחות.

השוואת מפרטים