שנה וחצי לאחר שאישרה אינטל את דבר רכישתה של יצרנית השבבים הישראלית טאואר בסכום המוערך בכ-5.4 מיליארד דולר, מודיעה החברה כי הגיעה להסכמות עם טאואר לביטול העסקה, כאשר על פי אותן הסכמות היא מציינת כי תשלם לטאואר פיצוי בגובה 353 מיליון דולר.
מנכ”ל אינטל, פאט גלסינגר מציין כי את הרכישה תכננה החברה כחלק מפעולותיה לקידום אסטרטגיית ה-IDM 2.0 (ר”ת integrated device manufacturing) עליה הכריז גלסינגרבתחילת 2021 כחלק משינוי כיוון בחברה שהוביל ליצירת ה-IFS, שירות בית יציקה שנועד להפוך את החברה למתחרה בסמסונג ו-TSMC המובילות כיום את תחום בתי היציקה, וכי למרות ביטולה של העסקה, “באינטל ממשיכים לעמוד בהצלחלה במפת הדרכים להשגת עליונות בביצועים עד שנת 2025“.
מנכ”ל טאואר, ראסל אלוונגר, ציין כי “במהלך 18 החודשים האחרונים השגנו התקדמות טכנולוגית ועסקית. אנו מוכנים להמשיך לדחוף את האסטרטגיות קצרות וארוכות הטווח שלנו וממשיכים להתמקד בצמיחה.”
טאואר היא חברה ותיקה לפיתוח וייצור שבבים המחזיקה במספר מפעלי ייצור שבבים (FAB), בהם שניים בישראל. היא מתמחה בתחום טכנולוגיות אנלוגיות הכוללות רכיבי רדיו, ממירי מתח, חיישנים ועוד, דבר שצפוי לחזק את אינטל בתחום.