נראה כי אפל (Apple) לא עומדת מהצד בזמן קיומו של “מירוץ החימוש” בתחום הבינה המלאכותית, כאשר לפי דיווח חדש של כתב אתר בלומברג מארק גורמן (Mark Gurman) החברה מפתחת צ’אטבוט משלה הנמצא בשימוש פנימי על ידי מהנדסיה וזכה לשם הלא רשמי Apple GPT.
תחום ה-AI נחשב לדבר החם ביותר כיום בעולם הטכנולוגיה, כאשר רק השבוע הכריזו מטא ומיקרוסופט על השקת מודל ה-Llama 2 כקוד פתוח ובשבוע הקודם הכריז אילון מאסק על הקמת חברת xAI בניסיון לצמצם את הפער מול שאר השחקנים הגדולים בתחום ה-AI, בהם OpenAI עם ה-ChatGPT המוכר לרובנו או Bard של גוגל.
חברה אחת שנותרה “בשוליים” בנושא ה-AI היא אפל.
לפי הדיווח החדש נראה כי אפל איננה יושבת בחיבוק ידיים ומפעילה מספר צוותי פיתוח על מודל בינה מלאכותית חדש, יוזמה המוכרת תחת השם Ajax, כאשר החברה יצרה צ’אטבוט פנימי הדומה ל-ChatGPT ועל כן זכה לכינוי Apple GPT מצד מהנדסי החברה.
הצ’אטבוט נוצר בתור ניסוי פנימי בלבד של אפל על מנת לבחון את התחום, כאשר בתחילת העבודה הפרויקט אף נעצר מחשש לבעיות אבטחה ופרטיות.
לפי הדיווח, סוגיה זו נפתרה מאז ויותר עובדי אפל מסוגלים לגשת ל-Apple GPT בעבור פיתוחי אבות-טיפוס, זאת על אף כי הגישה אפשרית רק באישור מיוחד ויש איסור לפתח באמצעותו פיצ’רים המיועדים ללקוחות.
סירי, העוזרת הקולית של אפל, זכתה ללא מעט שיפורים במהלך השנים, אך עדיין לא מדובר על פתרון בינה מלאכותית השקול לשירותים המתחרים כיום בשוק, מה שככל הנראה היה הגורם שהניע את אפל להכות בברזל כל עוד הוא חם ולנסות לצמצם את הפערים הקיימים שלה בתחום הבינה המלאכותית, גם אם עדיין לא מדובר על פתרון פתוח בעבור משתמשי החברה.
כל מה שנותר לעשות הוא לחכות ולראות מתי אפל תשיק פתרון בינה מלאכותית פומבי משלה כתחרות ל-ChatGPT, Bard ושלל פתרונות ה-AI האחרים הקיימים כיום בשוק.