גאדג’טי מסקר: Nothing Ear (2) – שמע מצוין, זמן סוללה קצר

אוזניות Nothing Ear (2) (צילום: רונן מנדזיצקי) אוזניות Nothing Ear (2) (צילום: רונן מנדזיצקי)

כשנתיים לאחר שנחשף הדגם הראשון של האוזניות נטולות החוטים ומסננות הרעשים של חברת Nothing, מגיע דור ההמשך, שמביא עימו שיפורים בחיי הסוללה, סינון הרעשים ואפילו קופסת טעינה מעט קטנה יותר, אשר תומכת בטעינה אלחוטית ומקנה עמידות בפני מים ואבק תחת תקן IP55 לקייס ו-IP54 לאוזניות.

בולט יותר מכל הוא השינוי בצד הדרייברים עליו הכריזה החברה, כשלפיה מדובר כעת בדרייברים שהותאמו על ידי החברה כדי לספק שמע עשיר יותר. בדקנו.

מה בקופסה?

  • אוזניות אלחוטיות Nothing Ear (2)
  • כיסוי נטען לאחסון וטעינת האוזניות עם חיבור USB-C (תומך גם בטעינה אלחוטית)
  • כבל USB-C ל-USB-C
  • מתאמי סיליקון ב-3 גדלים (זוג אחד על האוזניות)
  • חוברות הדרכה
אוזניות Nothing Ear (2) (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Nothing Ear (2) (צילום: רונן מנדזיצקי)

הפעלה ראשונה ושימוש שוטף

כפי שהיה בדור הראשון, גם הדור השני של אוזניות ה-Nothing Ear מגיע בעיצוב ייחודי שמציג בפנינו את האוזניות דרך הקייס השקוף בו הן מאוכסנות. ב-Nothing מקפידים מאוד על צד העיצוב והאוזניות נראות טוב מאוד, כשעל כל אחת מהן בולטת נקודה בצבע המסמנת באיזו אוזניה מדובר (ימין אדום או שמאל לבן) וגם בתוך הקייס עצמו ניתן לראות נקודות צבעוניות תואמות שיעזרו לנו להחזיר אותן לטעינה בדיוק במקום הנכון.

בצד הקייס ניתן למצוא שקע לחיבור USB-C המשמש לטעינה, אך את הקייס ניתן לטעון גם באופן אלחוטי עם מטען תומך (Qi) ואף בטעינה הפוכה אם יש ברשותכם את מכשיר הטלפון של חברת Nothing.

תוספת נחמדה נוספת (שהופיעה גם בדור הקודם) היא עיגול קטן ושקוע בחלק העליון של הקייס, זה מאפשר לשים בתוכו אצבע ולסובב כמו פידג’ט.

את האוזניות ניתן לחבר למכשיר שברשותכם באמצעות בלוטות’ (תומכות גרסה 5.3), כאשר הפעלתן מבוצעת דרך כפתורי מגע בסחיטה הממוקמים על האוזניות עצמן, עם שליטה נוספת דרך האפליקציה.

אפשרות הסחיטה של הכפתורים הופכת את העבודה עם האוזניות לנוחה מאוד, שכן כל סחיטה משיבה לנו בצליל תואם כך שנדע שהפעולה בוצעה, שלא כמו אוזניות רבות הנשענות על משטח מגע בנגיעה, אלה לעיתים מספקים תגובה מצוינת, אך לעיתים דורשים נגיעות חוזרות שעשויות לגרום לתסכול.

אפשרות הסחיטה הבודדת לא ניתנת לשינוי כלל, וזו תשמש עבור הפעלה ועצירה של שירים וגם למענה או ניתוק של שיחות. עם זאת, יתר אפשרויות הסחיטה ניתנות לשינוי דרך האפליקציה, כך שתוכלו להוסיף אפשרות לשינוי ווליום (שלא זמינה בברירת המחדל) לפעולת סחיטה ארוכה ולהתאים גם את אפשרויות הסחיטה הכפולה או המשולשת על פי ההגדרות הזמינות באפליקציה.

אוזניות Nothing Ear (2) (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Nothing Ear (2) (צילום: רונן מנדזיצקי)

פרט לשינוי הכפתורים באוזניות מספקת האפליקציה עוד אפשרויות. תוכלו לצפות בה ברמת הטעינה של כל אוזניה בנפרד, לבצע התאמת שמע באמצעות אקוולייזר, עם אפשרות התאמה “אישית” של האוזניות לצלילים שמתאימים אליכם או באמצעות הגדרות צליל מותאמות מראש (דגש על בס, קולות ועוד) וגם בהתאמה אישית (לפי מידים, בסים וטרבל).

גם רמת סינון הרעשים ניתנת להגדרה דרך האפליקציה, עם בחירה בין 4 רמות סינון, אפשרות מעבר למצב האזנה לסביבה (שמוסיף צליל של מישהי שנושפת החוצה, נחמד בפעם הראשונה, מעצבן בהמשך).

לבסוף, דרך ההגדרות באפליקציה ניתן גם לבצע התאמה אישית של סינון הרעשים האקטיבי, להיכנס למצב שהות נמוכה (Low Lag Mode) שמיועד להפחתת השהות בזמן משחק, וכלים נוספים כמו התאמת גדלי מתאמי הסיליקון על ידי בדיקות אטימות, הפעלת חיבור כפול לשימוש בשני מכשירים במקביל וכמובן עדכוני קושחה.

טעינה וחיי סוללה

ב-Nothing מציינים כי בעזרת הסוללה המובנה באוזניות ה-Ear 2 תוכלו לקבל עד 6.3 שעות שימוש ועד 36 שעות בסה”כ עם טעינות חוזרות דרך קופסת הטעינה כאשר מצב סינון הרעשים אינו פעיל ועד 4 שעות ו-22.5 שעות, בהתאמה, כאשר סינון הרעשים פעיל. בנוסף, תוכלו למצוא אפשרות טעינה מהירה (דרך חיבור USB-C).

בבדיקת האוזניות עמדה רמת הווליום בממוצע בין 60-70 אחוזים, וניתן להניח כי שימוש בעוצמה גבוהה יותר תשנה מעט את חיי הסוללה, אך מה שאני מצאתי ללא סינון רעשים היה זמן סוללה תואם להצהרות של Nothing שעמד על כ-6 שעות בין טעינה לטעינה וללא סינון רעשים פעיל.

לצערי, הפעלה של סינון הרעשים מורידה את חיי הסוללה באופן ניכר, ואף שהצלחתי לקבל קרוב ל-4 שעות בין טעינה לטעינה כפי שהחברה מצהירה, מדובר בזמן נמוך למדי בהשוואה לאוזניות רבות הזמינות כיום בשוק.

אוזניות Nothing Ear (2) (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Nothing Ear (2) (צילום: רונן מנדזיצקי)

איכות השמע

אוזניות ה-Nothing Ear (2) מגיעות עם דרייבר בגודל 11.6 מ”מ, בדומה לדור הקודם, אך הפעם מציינת כי ביצעה בו התאמות שיעזרו לקבל איכות שמע משופרת יחד עם תמיכה בקודק ה-LHDC 5.0, בנוסף ל-AAC ו-SBC.

עוצמת השמע של האוזניות גבוהה מאוד, כך שלא מצאתי צורך בעליה מעבר לרמת ה-70% ובחלק ניכר מהזמן גם האזנתי בעוצמות נמוכות יותר.

סינון הרעשים אפקטיבי ובזמן האזנה למוסיקה כמות ההפרעות בהאזנה מחוץ לבית ובתוכו הייתה מינורית, אם כי בבחינה ללא מוזיקה, בעוד שמצאתי הבדלים ברעשים שנכנסו לאוזניים בין אם הסינון הושבת ובין שהיה פעיל, הרי שגם כשהוא פעיל עדיין הצלחתי לשמוע קולות חודרים אותו, כמו ציוץ ציפורים או הקשות על המקלדת שאני שומע ברגע שאני כותב מילים אלו ממש. אציין כי גם רעשי רוח מסוימים הצליחו לחדור פנימה כאשר טיילתי עם האוזניות מחוץ לבית, אך לא באופן ניכר.

מצב ההאזנה לסביבה מאפשר לקולות להיכנס פנימה, אך ניכרת תחושת הואקום, בעיקר כשניתן לשמוע היטב את קולות הנשימה. כשניסיתי לשוחח עם אנשים כשהאוזניות באוזניים במצב האזנה לסביבה מצאתי זאת כלא אפשרי.

המקום בו מצליחה Nothing היטב הוא איכות השמע. בעת סקירתו לדגם הראשון בסדרה ציין אופק כי הסאונד הרגיש מעט שטוח תחילה, אך לאחר עדכון קושחה הציגו האוזניות איכויות ברמתן של אוזניות ה-AirPods Pro של אפל, ועבור הדור השני אוכל לומר שהחוויה שלי דומה לזו שהוא תיאר עבור הדור הראשון. האוזניות בהן אני משתמש ביום-יום (בין הסקירות) הן האיירפודס פרו 2, והאוזניות החדשות של Nothing לא נופלות מהן באיכות השמע לטעמי.

הבסים עמוקים, וזה עוד לפני שימוש באקוולייזר, הצלילים מדויקים וניתן לשמוע מנעד רחב שלהם במגוון רחב של ז’אנרים של מוסיקה. גם בעוצמות ווליום גבוהות, שלטעמי הן אפילו גבוהות מידי, הצלילים נותרו מדויקים ולא צורמים.

בביצוע שיחות מצאתי תוצאות טובות למדי. הצד השני של השיחה מעולם לא העיד בפני על שמע לקוי או חלש, אם כי במספר מצומצם של שיחות התבקשתי לחזור על דברי פעם או פעמיים, ולאחר ששאלתי בסוף השיחה על איכותה והתוודתי על השימוש באוזניות אמרו לי ששמעו מעט חלש בחלק מהשיחה.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Nothing Ear (2)?

במחיר של כ-590 ש”ח אצל היבואן הרשמי (באג) מספקות אוזניות ה-Nothing Ear 2 תחרות די יפה גם לאוזניות יקרות מהן.

הן נוחות לשימושים ארוכי טווח באוזניים ומאפשרות גם הפעלה נוחה ופשוטה, אם כי הייתי שמח ליכולת שליטה נוחה יותר בווליום גם מהאוזניות עצמן, ומציעות עיצוב מרשים גם עבור האוזניות עצמן וגם עבור הקייס בו ניתן לטעון אותן.

בצד השמע הן מספקות איכות מרשימה מאוד, עם בסים עמוקים ועוצמה גבוהה במיוחד של ווליום, כאשר גיוון רחב יותר ניתן לבצע באמצעות האפליקציה.

מחיר: 589 ש”ח (אחריות: 12 חודשים, יבואן באג)

מה אהבנו?

  • נראות מצוין
  • נוחות באוזניים
  • רמת שמע טובה מאוד, באסים עמוקים
  • טעינה אלחוטית לקייס
  • עוצמת ווליום גבוהה מאוד
  • אפליקציה עם אקוולייזר

ומה לא?

  • מצב האזנה לסביבה
  • חיי סוללה
  • עוצמת שמע מירבית מוגזמת

השוואת מפרטים