סלקום מסכמת את 2022 עם קפיצה משמעותית ברווח הנקי

שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

סלקום מפרסמת היום (ה’, 9.3) את הדוח המסכם שלה לשנת 2022 ומעידה על גידול של כ-5% בהיקף ההכנסות לצד צמיחה לכ-3.45 מיליון מנויים בתחום הסלולר והמשך צמיחה במצבת המנויים לאינטרנט על גבי רשת הסיבים.

את שנת 2022 מסיימת סלקום עם הכנסות בגובה 4.3 מיליארד ש”ח, עליה של 4.9% בהשוואה לנתון של כ-4.1 מיליארד שהוצג בשנה הקודמת, כאשר הרווח הנקי צומח מ-27 מיליון ש”ח ב-2021 לכ-157 מיליון ש”ח ב-2022 (רווח תפעולי 358 מיליון ש”ח מול 209 מיליון ש”ח ב-2021), צמיחה שמגיעה לדברי החברה בעיקר כתוצאה מעליה בהכנסות בתחום הסלולר (כולל שירותי נדידה).

נכון ל-31.12.2022 מציינת סלקום כמות של 3.452 מיליון מנויי סלולר, זאת בהשוואה ל-3.275 מיליון ב-2021, כאשר ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) עמדה בסוף השנה הקודמת על 48.9 ש”ח, עליה מנתון של 48 ש”ח בסוף 2021.

בתחום הסיבים מציינת החברה כי הגיעה ל-188 אלף מנויים, עליה של 13 אלף מנויים בהשוואה לנתון של 175 אלף מנויים עליו דיווחה בסוף הרבעון השלישי של השנה הקודמת.

הגידול במנויים לשירותי הסיבים של החברה מאפשר לה לרשום נתח גבוה יותר של מנויי אינטרנט מבוססי סיבים על פני מנויי האינטרנט האחרים, כאשר עם 188 אלף מנויים בסוף 2022 מהווים מנויי הסיבים כ-58% מסך המנויים (323 אלף) לשירותי האינטרנט שלה.

בתחום הטלוויזיה מעדכנת החברה כי שירות סלקום TV מונה 257 אלף מנויים, עליה של כ-5,000 בהשוואה לסוף השנה הקודמת, כאשר בהשוואה לנתונים האחרונים אותם פרסמה בתום הרבעון השלישי של 2022 מדובר בעליה של כ-1,000 מנויים בלבד מרבעון לרבעון. למרות הצמיחה האיטית, בסלקום מציינים כי החברה מחזיקה בנתח של 14% מסך המנויים לשירותי סטרימינג בישראל.

השוואת מפרטים