האם אנחנו מוכנים לנהוג ברכב חשמלי של שיאומי? מנכ”ל החברה מאמין שכן

חנות שיאומי באתונה צילום: אופק ביטון

זה לא חדש ששיאומי מפתחת רכב חשמלי. החברה הצהירה על כך עוד ב-2021 וגם הבטיחה להשקיע סכומי כסף בגובה של כ-1.5 מיליארד דולר בפיתוח התחום, ולאחרונה העיד המנכ”ל, ליי ג’ון (Lei Jun) באירוע החברה למשקיעים כי הוא מאמין שתוך 15-20 שנה תצליח שיאומי להתברג בין 5 השחקניות המרכזיות בתחום.

באירוע הוא ציין גם כי הוא משקיע חצי מזמנו בהתמקדות בתחום הרכב, לעומת כרבע מזמנו על טלפונים, מוצרי האינטרנט של הדברים ומוצרים חכמים נוספים, המהווים את הבסיס העיקרי של עסקי החברה כיום.

בשיאומי מאמינים כי הבסיס הטכנולוגי שבנתה החברה מאז נוסדה ב-2010, עם דגש על תחום התוכנה, יעזור לה רבות בפיתוח רכבים חשמליים, הנשענים במידה רבה על טכנולוגיות, החל מאלו המאפשרות להניע את הרכב החשמלי ועד כלי מדיה, מצלמות ועוד, אותם אנו רואים בכמות הולכת וגדלה בלא מעט רכבים חשמליים הקיימים כיום.

היתרון הטכנולוגי גם יעזור לחברה להגיע להשקה מהירה יותר של הרכב החשמלי, כשלפי מנכ”ל החברה, בעוד שליצרניות רכב סיניות אחרות זמן הפיתוח ארך בין 6-7 שנים, עבורה יהיה מדובר בזמן מצומצם הרבה יותר, כאשר הוא מכוון לכך שהרכב החשמלי הראשון של שיאומי יגיע לשוק כבר בתחילת 2024.

רכב בדיקה אוטונומי של שיאומי
רכב בדיקה אוטונומי של שיאומי (תמונה: Lei Jun)

בינתיים מעידים מספר דיווחים על הפיתוח האינטנסיבי של החברה בתחום, שכלל גיוס גדול של כוח אדם לצורך פיתוח הרכב החשמלי הראשון שלה, זאת בנוסף להשקעה בפיתוחים בתחום הנהיגה האוטונומית.

אך שיאומי לא לבדה בשוק ושחקניות סיניות רבות כבר פועלות בקצב אינטנסיבי בתחום הרכבים החשמליים, כאשר גם בישראל ניתן למצוא מספר לא מבוטל של מותגים סיניים, בהם BYD, AiWays, MG ולאחרונה גם Ora שהשיקה כאן את הפאנקי קאט, זאת לצד מותגים סיניים נוספים ורבים שיגיעו בהמשך.

עם נוכחות כה גדולה מצד יצרניות סיניות חדשות כוותיקות, לצד שחקניות ענק מערביות בתחום הרכב החשמלי, תהיה לשיאומי לא מעט תחרות בדרך לרשימת 5 הגדולות אליה היא מצפה להיכנס תוך שני עשורים בלבד.

השוואת מפרטים