יוצרי “עספור”, חנן סביון וגיא עמיר מגיעים לנטפליקס עם סדרה חדשה ובלעדית בשם “באש ובמים” שתשודר בפלטפורמה בכל רחבי העולם בקיץ הקרוב.
סביון ועמיר מגיעים לפרויקט אחרי רצף הצלחות בקולנוע עם הסרטים “מכתוב” ו“מחילה” שמכרו יחדיו מעל למיליון כרטיסים.
השניים כמובן אינם זרים לטלוויזיה – מלבד “עספור” יצרו את הסדרות “פצועים בראש” ששודרה בהוט במשך שתי עונות ואת “שאטו עין כרם” ששתי עונותיה שודרו בערוץ 10 ולאחר מכן ברשת 13.
בדומה לרוב היצירות של הצמד, גם כאן בנוסף לכתיבת הסדרה ייככבו השניים בתפקידים הראשיים. בנטפליקס עדיין לא שיתפו את פרטי העלילה של הסדרה, אך היא צפויה לצאת מגבולות מדינתנו. “באש ובמים” צולמה בישראל, פולין וגיאורגיה.
על ההפקה הגדולה ממונים אדר שפרן ורוני אברמובסקי מ”פירמה הפקות” שהפיקו גם את היצירות הקולנועיות של הצמד וכן סרטים כמו “לעבור את הקיר” ו“למלא את החלל” שלאחרונה נכנס לטבלת הסרטים הנצפים ביותר בנטפליקס בישראל.
אליהם מצטרפים בהפקה גם דנה שטרן, שהייתה מנהלת התוכן של yes והייתה אחראית על מכירת “פאודה” לנטפליקס והמפיק הידוע ומייסד סינמה סיטי משה אדרי.
“באש ובמים” תעלה בנטפליקס כסדרת מקור, בניגוד לסדרות שנרכשו להפצה על ידי נטפליקס לאחר ששודרו בערוצים ישראלים קודם לכן, כמו “אזהרת מסע” של הוט ו“נבסו” של רשת 13.
מדובר בסדרת המקור הישראלית השניה אי פעם של נטפליקס, אחרי “פגע וברח” (Hit & Run) של יוצרי “פאודה” ליאור רז ואבי יששכרוף, שבוטלה בתום עונה אחת בלבד.
“באש ובמים” תעלה בנטפליקס במהלך הקיץ.