מניית מטא (Meta) מזנקת היום (ה’, 2.1) בכ-20% עם פתיחת המסחר בנאסד”ק לאחר פרסום הדוח הכספי שלה לסיכום הרבעון הרביעי של 2022, זאת למרות שהציגה ירידה משנה לשנה בהכנסות והציגה הפסדים גדולים מאלו להם ציפו בוול-סטריט עבור חטיבת Reality Labs.
הקפיצה במחיר המניה ככל הנראה מגיעה בעקבות תוצאות טובות מהצפוי בדוחותיה של מטא לאחר פיטורי הענק של 11 אלף עובדים בנובמבר 2022, ומהציפיות הנמוכות של האנליסטים בוול-סטריט, אך בשורה התחתונה מציגה החברה ירידה בהכנסות וצניחה ברווח בהשוואה לנתוני הרבעון הרביעי של 2021.
העליה במחיר המניה היום מצטרפת לעליות של כ-45% מאז תחילת השנה, זאת לאחר מגמת ירידות ארוכה שליוותה את החברה במהלך שנת 2022, אותה סיכמה עם ירידות של כ-65%.
מטא סיכמה את הרבעון הרביעי של 2022 עם ירידה של כ-4% בהכנסות משנה לשנה, אלה הסתכמו בכ-32.16 מיליארד דולר, כאשר בצד הרווח הנקי היא רשמה ירידה של 55% לסך של כ-4.65 מיליארד דולר. במבט שנתי התוצאות דומות, כשהחברה מדווחת על ירידה של 41% ברווח הנקי בהשוואה לנתוני שנת 2021.
לצד נתונים אלו הציגה החברה גם עליה במספר המשתמשים הפעילים בפייסבוק ברמה היומית, אלה חצו לראשונה את רף 2 המיליארד לאחר גידול של 4% משנה לשנה.

חטיבת Reality Labs ממשיכה להפסיד
את הפוקוס ממשיכה לקבל חטיבת Reality Labs, זו אמונה על הפיתוחים בתחום המטאברס, תחום בו תולה החברה את עתידה.
בתום הרבעון הרביעי של 2022 הכניסה החטיבה 727 מיליון דולר, ירידה של כ-17% משנה לשנה, כאשר במבט רחב יותר היא סיכמה את שנת 2022 עם הכנסות של כ-2.16 מיליארד דולר, ירידה של כ-5% בהשוואה לנתוני 2021.
את הרבעון האחרון של השנה סיכמה החטיבה עם הפסד תפעולי של כ-4.28 מיליארד דולר, זאת מול הפסד של כ-3.3 מיליארד ברבעון המקביל ב-2021, כאשר את שנת 2022 כולה סיכמה עם הפסדים של כ-13.7 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-10.2 מיליארד ב-2021.