בדוחות שפירסמה לסיכום שנת 2022 מתייחסת נטפליקס פעם נוספת לנושא שיתוף חשבונות המשתמש בין אנשים ומציינת כי במהלך הרבעון הראשון של השנה (ינואר-מרץ) תחל לבקש תשלום עבור משתמשים שירצו לשתף את החשבון שלהם עם אנשים נוספים שאינם חיים תחת קורת גג אחת.
בנטפליקס כבר חשפו בעבר את התכנית לדרישת תשלום נוסף עבור משתמשים נוספים בחשבון שחיים בבתים נפרדים, כאשר במקום לשלם את העלות המלאה המתחילה ב-32.90 ש”ח בחודש בישראל, יוכלו המשתמשים הנוספים לשלם עלות מופחתת של כ-3 דולרים (מחיר בישראל טרם נקבע) עבור כל בית שתרצו להוסיף לחשבון, עד ל-3 בתים בסך הכל, זאת בנוסף למחיר המלא שישלם בעל החשבון הקיים.
בנטפליקס מציינים כי זיהו מעל 100 מיליון בתים המשתמשים בחשבונות במשותף, תופעה שתנסה החברה לשנות דרך הצגת תכנית השיתוף החדשה שלה בעלות מופחתת. לטענתה, בחינה של אפשרות השיתוף החדשה למשך תקופה ארוכה הוכיחה כי גם אם קיימים ניתוקים פה ושם, בראיה הרחבה תוכל החברה לנצל את ההכנסות הנוספות על מנת להפיק ולרכוש תכנים נוספים מהם יוכלו מנוייה ליהנות.
התייחסות נוספת בנוגע לשינוי תמהיל החבילות שמציעה החברה נוגעת למנוי מבוסס הפרסומות שהציגה נטפליקס באוקטובר 2022, זה זמין בשלב זה ב-12 מדינות (ישראל לא ביניהן) ובעוד שבחברה מציינים כי הם מרוצים מתהליך ההשקה, הם לא מספקים כרגע מידע בנוגע להתרחבות התכנית למדינות נוספות.

שיפור בהכנסות, פחות רווח
עם סיומה של 2022 יש לנטפליקס כ-231 מיליון מנויים משלמים כתוצאה מעליה של 7.66 מיליון מנויים במהלך הרבעון האחרון של השנה. בנטפליקס ציפו לעליה מתונה יותר של כ-4.5 מיליון מנויים, מה שככל הנראה מוביל את מניית החברה להציג עליות של כ-7% במסחר המוקדם היום (ו’, 20.1) בבורסת הנאסד”ק.
את שנת 2022 סיימה החברה עם צמיחה של כ-6.5% בהכנסות, אלו הגיעו קרוב ל-32 מיליארד דולר, כאשר בסיס המנויים גדל ב-9 מיליון במהלך השנה מכ-222 מיליון בסוף 2021 לכ-231 מיליון בסוף 2022, גידול של כ-4% משנה לשנה, רובו הגיע במהלך הרבעון השלישי והרביעי של השנה.
על אף הגידול בהכנסות משנה לשנה, בנטפליקס מציגים ירידה ברווחיות מול נתוני שנת 2021, כאשר את שנת 2022 מסכמת החברה עם רווח תפעולי של כ-5.6 מיליארד דולר, ירידה של כ-9% מנתון של כ-6.2 מיליארד דולר ב-2021.