קבוצת Bullitt הבריטית, המייצרת מכשירי סלולר מוקשחים תחת מותג קטרפילר ומוטורולה, הכריזה על שיתוף פעולה חדש עם מדיה-טק (MediaTek) שיאפשר לה לשלב תמיכה במשלוח הודעות חירום דרך תקשורת לווינית, בדומה לפיצ’ר עליו הכריזה אפל עבור מכשירי האייפון 14.
חברת אפל אולי ירתה את יריית הפתיחה במירוץ החלל הסלולרי עם ההכרזה על סדרת מכשירי האייפון 14 שכוללים תמיכה במשלוח הודעות מצוקה (SOS) דרך לווינים, אך היא לא צפויה להיות היצרנית הסלולרית היחידה שתציע תקשורת לווינית למקרי חירום, כאשר השמועות מדברות על כך כי סמסונג תשלב את הפיצ’ר בדור מכשירי הגלקסי הבא שלה.
קבוצת Bullitt הבריטית מעוניינת להציע גם למשתמשים במכשיריה תקשורת לווינית ומכריזה על שילוב שבב ה-3GPP NTN (ר”ת Non-Terrestrial Network) של מדיה-טק בדור המכשירים הבא שלה.
שבב זה יאפשר לשלוח הודעות מהטלפון במקרים בהם לא זמינה תקשורת סלולרית, דבר נפוץ בחלק מהמדינות, כאשר רק בארה”ב לפי ההודעה אובדן שעות הקליטה הסלולרי מגיע לעד 22 מיליארד שעות בשנה.
לפי ההודעה של קבוצת Bullitt, מכשירי הסמארטפון הראשונים עם שבבי מדיה-טק שיוכלו להשתמש ברשת הלווינים של החברה על מנת לשלוח אותות מצוקה יהיו זמינים בשוק כבר מהרבעון הראשון של 2023, עם שירות הודעות SOS לוויני חינמי למשך 12 חודשים.
בעוד שאין ספק כי שירות הודעות SOS לוויני הוא פיצ’ר שימושי וחשוב למשתמשים במקרי חירום וכאשר אין תקשורת סלולרית, במקרה של מכשירים מוקשחים המיועדים בעיקר למגזר העסקי שעובד באיזורים בהם אין תקשורת סלולרית תקינה, הפיצ’ר הופך להיות הרבה יותר משמעותי למקרים בהם יש צורך לקרוא לעזרה.