קוואלקום (Qualcomm) ביצעה הכרזה שקטה על ה-Snapdragon 782G 5G, התוספת החדשה של החברה לסדרת ה-Snapdragon 700 המיועדת למכשירי שוק הביניים.
מערכת השבבים העדכנית מגיעה כרענון גרסה לשבב ה-Snapdragon 778G+ 5G ומציעה שיפור של 5% לביצועי המעבד ושיפור של 10% בביצועים הגרפיים בהשוואה לדור הקודם.
בזמן שתשומת הלב העיקרית של המשתמשים מופנית לפלטפורמת הדגל החדשה של קוואלקום, ה-Snapdragon 8 Gen 2, ולשאר שבבי ה-Gen 1 אותם הציגה החברה מוקדם יותר, לא מעט מכשירים בשוק הביניים עדיין משתמשים בסדרות הקודמות והנמוכות יותר של החברה, בהן סדרת ה-700 שמקבלת כעת את התוספת החדשה ביותר בדמות ה-Snapdragon 782G.
בצורה הפשוטה ביותר, פלטפורמת ה-Snapdragon 782G החדשה היא “רענון של רענון” ומגיעה כגרסה מחוזקת של שבב ה-Snapdragon 778G Plus הקודם שלה, שהגיע בעצמו בתור גרסה מחוזקת של ה-Snapdragon 778G הרגיל.
ה-782G תציג שיפור בביצועי המעבד של 5% ושיפור בביצועים גהרפיים של 10% בהשוואה לדור הקודם, כך לפי החברה.

המפרט הטכני של ה-Snapdragon 782G החדשה דומה לזה שמצאנו בצמד גרסאות ה-778G הקודמות וכולל מעבד בתצורת 4+4, עם ארבע ליבות Cortex-A78 חזקות המגיעות בתדר של עד 2.7GHz לעומת 2.5GHz ב-+778G, יחד עם 4 ליבות Cortex-A55 חסכוניות בתדר 1.9GHz. זאת בנוסף לשבב ה-Adreno 642L הגרפי שעובר שיפור תדר לא ידוע ומציג לפי החברה שיפור ביצועים של 10% לעומת הדור הקודם.
מלבד השיפורים בתדר המעבד והליבה הגרפית, שאר המאפיינים של מערכת השבבים נשארים זהים לאלו שמצאנו בדור הקודם, כשהם כוללים את שבב עיבוד התמונה (ISP) המשולש מדגם Spectra 570, המגיע עם תמיכה בחיישני צילום של 200 מגה-פיקסל, שבב FastConnect 6900 המציע תמיכה ב-WiFi 6/6E, Bluetooth 5.2 ומודם ה-Snapdragon X53 5G של החברה.
מערכת השבבים Snapdragon 782G 5G צפויה להיות זמינה לראשונה במכשיר ה-Honor 80 החדש של חברת הונור.
למה ליצור מוצר חדש כאשר אפשר למתג מחדש מוצר קיים? ככל הנראה קוואלקום נשארה עם עודף שבבי 778G מהדור הקודם ועל מנת להשמיש אותם מחדש, החברה שדרגה מעט את התדרים והחליפה את השם של הפלטפורמה במקום לקרוא לה ++778G.