אפל עשויה להיפטר מהכפתורים הפיזיים עת תציג את מכשירי ה-iPhone 15 Pro וה-iPhone 15 Pro Max בשנה הבאה, כך עולה מתוך הערכותיו של אנליסט אפל מינג-צ’ו קו (Ming-Chi Kuo), אשר סבור כי החברה תסיר את כפתור ויסות הווליום וכפתור הנעילה מהשניים.
על פי קו, את הכפתורים הפיזיים יחליפו כפתורים קפסטיביים, כאלה שיוכלו לספק פידבק באמצעות מנוע Taptic ויופעלו באמצעות סדרת נגיעות או החלקות לצורך ביצוע פעולות שונות בהן.
הערכות אלה מתייחסות לדרך אותה הציגה אפל עבור הפעלת אוזניות ה-AirPod Pro 2 (קראו הסקירה שלנו כאן), להן הוסיפה משטחי מגע קפסטיביים המאפשרים את שינוי הווליום יחד עם מגוון פעולות נוספות.

האנליסט מעריך כי אפל תמקם שני מנועי Taptic, אחד בכל אחד מצידי האייפון, כדי לאפשר ביצוע פעולות באמצעות מגע, נגיעות ארוכות ונגיעות בעוצמות משתנות לביצוע הפעולות השונות.
שיטה זו עשויה לאפשר לבצע יותר מרק את פעולת שינוי הווליום ונעילת המכשיר, וקיימת אפשרות כי בדרך זו תאפשר החברה לבצע צילומי מסך מהירים, גישה מהירה לתשלומים עם Apple Pay או להפעיל את סירי וגם לאפשר קיצורי דרך לפעולות נוספות במכשיר.
(1/6)
My latest survey indicates that the volume button and power button of two high-end iPhone 15/2H23 new iPhone models may adopt a solid-state button design (similar to the home button design of iPhone 7/8/SE2 & 3) to replace the physical/mechanical button design.— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) October 28, 2022
הדרך של אפל לאייפון “נקי”
מזה מספר שנים שאנו שומעים הערכות בנוגע לתכניותיה של אפל להסרת כל הכפתורים ממכשירי האייפון, מסע שהחל את דרכו במידה מסוימת עם הסרת כפתור הבית הוותיק (Touch ID) לטובת חיישן זיהוי הפנים Face ID ברבים ממכשיריה והמשיך עם צירוף התמיכה ב-MagSafe לטעינה אלחוטית של מוצריה.
הטעינה האלחוטית שמציעה כיום החברה מגיעה כמעט לקצבי הטעינה של הטעינה החוטית דרך חיבור ה-Lightning, ובנוכחות טכנולוגיות טעינה אלחוטית קיימות שמגיעות גם לפי 2 ויותר בהספק הטעינה האלחוטית שהן מציעות במכשירים כיום, לא מן הנמנע כי אפל תבחר בעתיד הלא רחוק להיפטר באופן סופי מחיבור הטעינה הקווי ותותיר רק את אפשרות הטעינה האחוטית.
הערכתו של קו בשלב זה מגיעה לאחר אישור רשמי של החברה כי תאלץ להחליף בקרוב את מחבר ה-Lightning שלה ל-USB-C בעקבות הוראה של האיחוד האירופי.
מדובר בצעד שלא היה בתכניותיה של אפל בדרכה למעבר לאייפון “נקי”, כלומר ללא כפתורים או חיבורים כלל, כך שייתכן כי בניגוד למחשבות קודמות שהיו לנו על האפשרות כי אפל כלל לא תשתמש בחיבור USB-C באייפון, תסיר את חיבור ה-Lightning ותשאיר רק את אפשרות הטעינה האלחוטית, ייתכן כי בכל זאת נראה שלב ביניים עם חיבור USB-C.