סמסונג חשפה היום (ה’, 27.10) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה והציגה המשך גידול בהכנסות אל מול ירידה חדה ברווחיות.
החברה מדווחת על ירידה ברווח התפעולי כמעט בכל אחד מהסגמנטים, בהם בולט במיוחד תחום הזכרונות, זאת בעוד שחטיבת המסכים וחברת הרמן (Harman) הציגו דווקא צמיחה ברווחיות משנה לשנה. אזכור מעניין בדוחות נוגע להשקה של טלפונים חדשים במהלך הרבעון הרביעי של השנה.
מכניסים יותר, מרוויחים פחות
את הרבעון סיכמה סמסונג עם צמיחה של 4% בהכנסות, אלה הגיעו לדבריה לשיא חדש עבור הרבעון השלישי עם נתון של 76.78 טריליון וון קוריאני (כ-54 מיליארד דולר), אולם מדובר בירידה קלה של כאחוז בהשוואה לנתוני הרבעון השני של השנה הנוכחית.
המילה “רווחיות” חוזרת הרבה מאוד הן בהודעה לעיתונות של החברה על הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2022 והן בשיחת הועידה שקיימה החברה עם המשקיעים.
בסמסונג מציגים ירידה של כ-31% ברווח התפעולי בהשוואה לנתוני הרבעון השלישי של 2021, ומסכמים את הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר עם רווח תפעולי של 10.85 טריליון וון קוריאני (כ-7.63 מיליארד דולר).
את הירידה החדה ביותר הובילה חטיבת הזכרונות והשבבים של החברה, זו רשמה צניחה של כ-49% ברווח התפעולי משנה לשנה, כאשר בחברה מציינים את ההשפעות המקרו-אקונומיות על שוק זה, שהובילו גם לירידה במכירות החטיבה, אלו הסתכמו ב-23.02 טריליון וון (כ-16.2 מיליארד דולר) וביטאו ירידה של כ-14% משנה לשנה. בולט במיוחד חלקם של שבבי הזיכרון, אשר ספגו ירידה חדה אף יותר של 27%.

המסכים המתקפלים הם להיט?
בסמסונג אמנם לא מדווחים כמה טלפונים נמכרו מידי רבעון, ובטח שלא כמה טלפונים ספציפיים (כמו מתקפלים למשל), אך בתוצאות האחרונות של החברה קיימת עדות לכך שדווקא מסכים יקרים יותר, הן בתחום המובייל והן בתחום המסכים עבור טלוויזיות, הן הלהיט הגדול, וזה גם מה שעוזר לחטיבת המסכים של סמסונג להציג תוצאות טובות יותר בצד הרווח בהשוואה לחטיבות האחרות שלה.
את הרבעון השלישי סיכמה חטיבת המסכים (SDC) של סמסונג עם צמיחה של 6% בהכנסות, אך כשמביטים על ההשוואה מול הרבעון השני של השנה, מדובר בעליה גבוהה עוד יותר של 22%, מהכנסות של 7.71 טריליון וון (כ-5.42 מיליארד דולר) ברבעון השני ל-9.39 טריליון (כ-6.6 מיליארד דולר) ברבעון השלישי.
בסמסונג מציינים כי בסיכום הרבעון מדובר בהכנסות שיא עבורה במכירת פאנלי מסך למובייל, את אלו הובילו לדבריה פאנלי המסך למכשירי פרימיום, בהם המכשירים המתקפלים. נזכיר כי דגמי ה-Galaxy Z Flip 4 וה-Galaxy Z Fold 4 הושקו במהלך הרבעון השלישי של השנה.
בצד הרווח התפעולי רשמה חטיבת המסכים 1.98 טריליון וון (כ-1.4 מיליארד דולר), צמיחה של כ-32% משנה לשנה. אך גם כאן ניתן לראות את ההשפעה האפשרית של מכשירים בעלי מסכים יקרים יותר (כמו אלה המשולבים במכשירים מתקפלים), כאשר העליה ברווחיות בהשוואה לנתוני הרבעון השני של השנה עמדה על כ-87%.

טלפונים חדשים לקראת סוף השנה
חטיבת המובייל של סמסונג הציגה צמיחה של 13% בהכנסות משנה לשנה וסיכמה את הרבעון עם 32.21 טריליון וון (כ-22.6 מיליארד דולר), כאשר בצד הרווח התפעולי היא רשמה ירידה קלה של כ-3% משנה לשנה עם נתון של 3.24 טריליון וון (-2.28 מיליארד דולר).
בסמסונג מציינים כי ההכנסות צמחו הודות למכירות נאות של המכשירים המתקפלים ודגמי פרימיום אחרים, דוגמת סדרת ה-Galaxy S, והודות למכירות של מוצרים לבישים חדשים, כשהיא ככל הנראה מתייחסת לסדרת השעונים Galaxy Watch 5.
בתחזיותיה לרבעון הרביעי של השנה מציינת החברה כי היא מצפה לגידול נוסף במכירות בהשוואה לרבעון השלישי, זאת הודות לעונת המכירות של סוף השנה.
החברה מזכירה גם את תכניותיה להשקתם של דגמי טלפונים חדשים המיועדים לשוק הרחב (Mass Market), ומכאן שהיא ככל הנראה מתכוונת למכשירים בסדרות הביניים כמו סדרת ה-Galaxy A, אם כי בשלב זה עדיין לא ברור אילו מכשירים חדשים נזכה לראות עד סוף השנה.