ה-OnePlus 10T, לכאורה עוד מכשיר רגיל מבית וואן פלוס שמצטרף לפורטפוליו הרחב של יצרנית הסלולר הסינית, אבל רק כשמשתמשים בו בפועל אפשר לגלות שזה בעצם המכשיר שאם השתמשתם בעבר באחד ממכשירי החברה לפני השילוב עם OPPO, זה האחד שיחזיר אתכם אחורה.
זה האחד שאפשר להמליץ עליו שוב פעם בלב שלם כמתנה לא זולה לאבא, אמא, לאח בן ה-15 ולדוד בן ה-37.
בואו נדבר חוויה
אישית, סקרתי המון מכשירים של וואן פלוס לאורך השנים, גם בתקופות הזוהרות של החברה וגם בתקופה האחרונה בה אני פשוט לא מוצא את הפואנטה בלא מעט מהמכשירים שלה.
אבל ה-OnePlus 10T מחזיר אותי אחורה בזמן, לזמן בו וואן פלוס השתמשה בנוסחה פשוטה שאומרת – קודם ביצועים, אחר כך השאר. וזו בדיוק הדרך בה אפשר לתאר את המכשיר הזה.
הכל כאן רץ חלק, ממש חלק. האנימציות נפלאות, אין תקיעות, ואפילו עם השימוש ב-ColorOS תחת השם OxygenOS, אופציות ההתאמה אישית מאפשרות שינוי רב כל כך של הממשק לרמה שתוכלו להתאים הכל בדיוק איך שתרצו.

מתחת למכסה המנוע מדובר במערכת השבבים Snapdragon 8+ Gen 1, המיוצרת בתהליך 4 ננו-מטר ורצה בתדר מירבי של 3.19 גיגה-הרץ, ביחד עם גישה ל-8 או 16 גיגה-בייט של זיכרון עבודה מסוג LPDDR5 ו-128 או 256 גיגה-בייט של נפח אחסון מסוג UFS 3.1. כשכל אלו עובדים יחד, ביצועים מהירים לא ממש אמורים להפתיע מישהו.
100% טעינה בפחות מחצי שעה
בלב ליבו של כל מכשיר נמצאת הסוללה, ותמיד יש 2 משתנים שיכולים להשפיע על המסקנה הסופית בהקשר זה. המשתנה הראשון הוא אורך חיי הסוללה בפועל, והשני הוא זמן הטעינה שלוקח כדי להחזיר אותה למלואה.
המשתנה השני יכול לפצות על הראשון וכך גם ההפך. זה אומר שאם יש לנו חיי סוללה ארוכים אבל טעינה לא ממש מהירה, אני בסדר עם זה כי לא צריך להטעין המון ממילא, וכך גם במקרה ההפוך.
כאן מדובר בסוללה בקיבולת של 4800 מיליאמפר/שעה, עם תמיכה בטעינה סופר-מהירה בהספק של 150 וואט בטכנולוגיית ה-SuperVOOC. למה אמרתי בתחילה שמדובר במכשיר שמשנה את חוקי המשחק? כי חיי סוללה הם פקטור מרכזי ברכישת מכשיר חדש, ואם הכל טוב בגזרה הזו, מדובר בנקודת מכירה משמעותית לטובת המכשיר.
ה-OnePlus 10T הציג גם חיי סוללה מעולים שאפשרו לי לסיים את היום בשעות הערב המאוחרות עם כ-5-6 שעות מסך בשימוש כבד, וגם תומך בטעינה מהירה בצורה שלא הכרתי, המקפיצה את הסוללה מ-1 ל-50 אחוזים ב-8 דקות בלבד (!), ומ-1 ל-100% ב-26 דקות. האם זה משנה את הרגלי השימוש שלי במכשיר? ללא ספק.
תחשבו על זה כך, אם עד היום הייתי צריך לזכור בכל יום להטעין את המכשיר בערך שעה לפני שאני עוזב את מקום העבודה כדי שיהיה לי מספיק מיץ בסוללה להמשך היום עד שאגיע הביתה, אז עם ה-OnePlus 10T, גם אם שכחתי לעשות זאת, 8 דקות של טעינה לפני היציאה מספיקות לי בשביל לסיים את היום עד שאגיע הביתה, זה משהו שבכל פעם שהשתמשתי בו פשוט נהניתי.
עכשיו אתם בטח שואלים, טעינה כל כך מהירה לא תפגע בחיי הסוללה? לזה בטח שאין לי תשובה במסגרת שימוש של פחות מחודש במכשיר, וכדי לתת על זה תשובה מבוססת נצטרך שימוש של לפחות שנה, אך לפי נתוני החברה, לא רק שזה לא אמור לפגוע, היא הגדילה לעשות והרחיבה את הסטנדרט למחזורי הסוללה.
בתעשייה כיום יש סטנדרט מקובל שאומר שאחרי 800 מחזורי טעינה של המכשיר, קיבולת הסוללה צריכה לעמוד על כ-80 אחוזים מהקיבולת המקורית. כך שאם אתם מטעינים את המכשיר פעם ביום פחות או יותר, תגיעו ל-80 אחוז מהקיבולת המקורית תוך כשנתיים.
לפי נתוני החברה, ה-OnePlus 10T מקפיץ את הסטנדרט ל-1600 מחזורי טעינה ולא 800, מה שאומר שבמידה וגם וואן פלוס עובדת לפי הסטנדרט המוזכר לעיל, נגיע ל-80 אחוזים מקיבולת הסוללה המקורית רק לאחר כ-4 שנים. האם זה נכון? את זה נדע רק בעוד מספר שנים באופן קונקרטי.
מה כן אפשר לומר מהשימוש במכשיר? שבזמן הטעינה הוא ללא ספק מתחמם, אך לא באופן חריג או משהו שלא נתקלתי בו במכשירים אחרים. במספרים, טמפרטורת הסוללה הגיעה לרמה מירבית של 37.8 מעלות צלזיוס במקרה הכי גבוה שנרשם, וזה נמצא בגדר הנורמה כך שגם מבחינת המספרים אין כאן משהו חריג.
את טבלת הטעינה המלאה ניתן למצוא להלן:
| זמן | אחוזים | פער זמן |
|---|---|---|
| 20:35 | 1 אחוזים | - |
| 20:36 | 10 אחוזים | 1 דקות (סה"כ 1 דקות) |
| 20:38 | 20 אחוזים | 2 דקות (סה"כ 3 דקות) |
| 20:39 | 30 אחוזים | 1 דקות (סה"כ 4 דקות) |
| 20:41 | 40 אחוזים | 2 דקות (סה"כ 6 דקות) |
| 20:43 | 50 אחוזים | 2 דקות (סה"כ 8 דקות) |
| 20:47 | 60 אחוזים | 4 דקות (סה"כ 12 דקות) |
| 20:50 | 70 אחוזים | 3 דקות (סה"כ 15 דקות) |
| 20:54 | 80 אחוזים | 4 דקות (סה"כ 19 דקות) |
| 20:57 | 90 אחוזים | 3 דקות (סה"כ 22 דקות) |
| 21:01 | 100 אחוזים | 4 דקות (סה"כ 26 דקות) |
צילום
ציינתי כבר בהתחלה שאם השתמשתם כבר במכשירי וואן פלוס בעבר, זה האחד שיחזיר אתכם אחורה. אז הוא לא רק יחזיר אתכם לימים בהם הביצועים היו טובים, אלא גם לימים בהם וואן פלוס לא התמקדה במערך הצילום והציעה מערך שפשוט עושה את העבודה, לא הכי טוב, וגם לא כזה ששואף לשם, אלא פשוט מערך שהוא “מספיק טוב”.
החיישן הראשי שכאן מגיע ברזולוציית 50 מגה פיקסל (“f/1.8, IMX766, 1/1.56) עם ייצוב אופטי מובנה (OIS), וזה מציע תוצאות ממוצעות למדי. התמונות עצמן יספקו כל משתמש ממוצע, עם טווח דינמי שיכול היה להנות משיפור אבל מספיק טוב גם כרגע, צבעים שלפעמים חיים מידי וביצועים שבסך הכל אפשר להגדיר אותם כממוצעים גם בלילה וגם ביום.
עם זאת, שווה להזכיר כי במידה ותצלמו בלילה ואין מספיק אור, המכשיר פשוט ייקח 1-2 שניות לצילום התמונה כשהוא מפעיל את מצב הלילה באופן אוטומטי בצורה דומה למה שאפל עושה באייפונים.
החיישן המשני מציע רזולוציה של 8 מגה פיקסל (OmniVision ov08d, f/2.2) בזווית צילום של 119.9 מעלות, וכאן התוצאות קצת פחות מממוצעות לצערי וקצת יותר נוגעות לכיוון מצלמות שאני הייתי ממליץ להשתמש בהן רק אם חייב.
הטווח הדינמי פה ללא ספק זקוק לשיפור, גם החדות ברוב התמונות ממוצעת ומטה, הצבעים לעתים לא מציאותיים לכיוון הדהויים ובקיצור, אלא אם כן אתם ממש זקוקים לזווית הרחבה, תישארו עם המצלמה הראשית.
מצלמת המאקרו שמגיעה ברזולוציית 2 מגה פיקסל (OmniVision ov02b, f/2.4) לא באמת גורמת למישהו מאיתנו לצפות ממנה ליותר מידי, ואני באופן כללי חושב שאם אתם קוראים את המילים הללו, כשאתם רואים מצלמת 2 מגה פיקסל בסמארטפון, לא משנה איזה, פשוט תחשבו שהיא לא קיימת.
אני לא ממליץ להשתמש במצלמה כזו כמעט באף מכשיר, והיא שם בדרך כלל רק כדי להגדיר את מספר המצלמות הכולל במכשיר במטרה להרשים את הלקוח.
הביצועים שלה, כצפוי, לא טובים גם בתנאי תאורה קשים וגם באור יום. הצבעים מעוותים, הטווח הדינמי נוראי, ואם רציתם לקבל פירוט, עדיף שתעשו את זה בצילום מהמצלמה הראשית קצת יותר מרחוק.
מצלמת הסלפי שמקדימה מציעה רזולוציה של 16 מגה פיקסל (ISOCELL 3P9, f/2.4), ובתנאי אור יום אפשר לקבל ממנה תמונות שאפשר להגדיר כטובות, אך עדיין לוקות בחסר בגזרת הטווח הדינמי עם נטייה להפוך את העור לקצת יותר מידי אדום לעומת המציאות. בתנאים חשוכים יותר עדיין אפשר לקבל ממנה תוצאות טובות, עם ירידה ניכרת בחדות אך עדיין תמונה שימושית.
שאר ירקות
אם מסתכלים מעבר לכל מה שכבר ציינתי כאן למעלה שזה הביצועים, מערך הצילום, חיי הסוללה והממשק, נישאר עם חלקים מגזרת המולטימדיה, העיצוב והתצוגה. את כל אלה כשלעצמם אפשר לסכם בדיוק כמו לא מעט משאר הדברים שכאן, הם פשוט טובים.
התצוגה מגיעה בגודל 6.7 אינץ’, עם פאנל מסוג Fluid AMOLED, ברזולוציית +Full HD ובפריסה של 2412 על 1080 פיקסלים בצפיפות של 394 פיקסלים לאינץ’.
קצב הרענון המירבי יכול להגיע עד ל-120 הרץ, עם תמיכה במעבר גם בין 60 ו-90 הרץ בעת הצורך, כשבין היתר יש כאן גם תמיכה בהצגה של מיליארד צבעים ובהצגת תכנים בתקן +HDR10.
מעבר למפרט הטכני שלה, מדובר בתצוגה מעולה מכל מבחינה, הן מבחינת הדיוק בצבעים והן מבחינת הבהירות והחדות, אך באותה נשימה אציין כי כמובן שלא מדובר במסך המשתווה לכזה הנמצא ב-Galaxy S22 Ultra, אך ללא ספק מדובר במסך מעולה.
עיצובו של המכשיר נבנה באמצעות זכוכית מאחורה ומקדימה מסוג Gorilla Glass 5, כשבין שתי השכבות הללו נמצאת מסגרת פלסטיק מבריקה. גבו של המכשיר כולל מערך צילום המתמזג אליו כמעט בקימור מהמסגרת ונשפך לתוכו דרך קימור של הגב עצמו. התוצאה היא מערך צילום שמשתלב יותר טוב מבחינה עיצובית עם הגב ולא מרגיש כפלטה נפרדת עליו.
סורק טביעות האצבע הנמצא מתחת לפני התצוגה עושה את העבודה בצורה די מהירה בדרך כלל עם כמות מעטה מאוד של פספוסים, כך שאם הייתי צריך להעניק לו ציון במספר זה כנראה היה 8.5/10 כי עדיין יש מקום לשיפור לעומת סורקים אופטיים אחרים שניסיתי.
הרמקולים גם הם טובים מאוד, לא הכי טובים ששמעתי, אבל גם כן עושים את העבודה בצורה שתספק כל אחד מאיתנו. כן הייתי שמח לקצת יותר ווליום בזמן שיחה באפרכסת, אבל חוץ מזה אין ממש תלונות בנושא האודיו.
השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-OnePlus 10T
אם בסוף השנה הזו אצטרך לבחור בהפתעת השנה, המכשיר הזה ייבחר כהפתעה שלי. הגעתי אליו ללא שום ציפייה לאהבה, וסיימתי את הסקירה כשאני חוזר להבין למה אהבתי כל כך את וואן פלוס.
ההתמקדות הזו בנקודות המכירה שבדיוק מכוונות אליי (כלומר ביצועים, תצוגה, עיצוב וסוללה), לעומת שאר החברות שמשקיעות הון במערכי צילום ושוכחות בדרך שגם שאר החבילה מעניינת לא מעט מאיתנו.
אבל, ויש אבל לא קטן. אם הייתי צריך להחליט האם לחזור לאייפון שלי או להישאר עם ה-10T, הייתי בוחר לחזור לאייפון מהסיבה הכי פשוטה שיש, העמידות בפני מים ואבק.
לדעתי, מכשיר שעולה מעל 2500 שקל כיום ולא מציע עמידות בפני מים ואבק זה לא פחות ממחדל, אין סיבה שמכשיר בסכום כזה לא יהיה עמיד לפחות בתקן IP67, בעיקר כדי לתת למשתמשים את הראש השקט גם אם ייגעו במכשיר קצת מים.
אמנם יש את ה-OnePlus 10 Pro בשביל זה, אבל שם אין את מהירות הטעינה שפשוט עבורי משנה את חוקי המשחק וללא ספק שארצה לחזור לוואן פלוס חזרה אם תצא גרסת OnePlus 10T Pro עם עמידות בפני מים ואבק.
עכשיו מעבר לעדיפויות שלי – למי המכשיר מתאים? לאלו מאיתנו שהם למעשה בדיוק כמוני, אלו שלא מצלמים המון, וכשכן, מערך הצילום שכאן יספיק להם. לאלה שהטעינה הסופר-מהירה תהפוך את החיים שלהם להרבה יותר נוחים, ולבסוף, לאלה שהביצועים המהירים וחיי הסוללה הארוכים חשובים להם יותר מכל שאר הדברים.
מחיר: החל מ-2,699 ש”ח (יבואן רשמי, סל נאו) – לחצו כאן לרכישה
- תצוגה מעולה
- חיי סוללה וטעינה סופר מהירה
- עיצוב מרענן
- שמע מעט נמוך באפרכסת
- מחיר מעט גבוה
- אין עמידות במים ואבק
- יבואן רשמי: 2699 שקלים
- שוק פתוח: 2591 שקלים















