אינטל מגישה תשקיף לקראת ההנפקה של מובילאיי

רכב מובילאיי תמונה באדיבות מובילאיי \ אינטל

כחצי שנה לאחר שהגישה את הטיוטה הראשונה לקראת ההנפקה, מודיעה כעת אינטל על כוונותיה להנפיק את מובילאיי (Mobileye) בבורסת הנאסד”ק בארה”ב תחת הסימול NASDAQ:MBLI, ומגישה תשקיף לרשות ניירות הערך האמריקאית.

בשלב זה עדיין לא חושפת אינטל את שווי הגיוס של מובילאיי מהציבור דרך ההנפקה או כמה כסף היא מתכננת לגייס, אך בשבועות הדיווחים הגיעו דיווחים לפיהם בחברה ככל הנראה הורידו את ההערכות לשווי ההנפקה, וכי זו תעמוד על כ-30 מיליארד דולר, בניגוד לדיווחים מוקדמים יותר על שווי של 50 מיליארד דולר.

אינטל רכשה את מובילאיי במרץ 2017 לפי שווי של 15.3 מיליארד דולר, כך שגם לפי ההערכות החדשות הנוגעות לשווי הנפקתה של האחרונה יהיה מדובר בקפיצה משמעותית בשווי ב-5 השנים שעברו מאז.

בתשקיף ההנפקה של מובילאיי מזכירה החברה את ההישגים שצברה בשנים האחרונות, כאשר מכרה כבר מעל 117 מיליון יחידות ממערכת השבבים EyeQ, המשמשת מערכות בתחום הבטיחות לרכבים ומערכות רכב אוטונומיות, זאת לאחר שבשנה שעברה (2021) הציגה ציון דרך עת מכרה מעל 100 מיליון יחידות.

מכניסה יותר ועדיין מפסידה

התשקיף מציג גם את הנתונים הפיננסיים של מובילאיי בשלוש השנים האחרונות, כאשר בשנת 2019 הציגה החברה הכנסות בגובה 879 מיליון דולר, אלו צמחו בכ-10% בשנת 2020, אז עמדו על 967 מיליון דולר. בשנת 2021 המשיכה החברה להציג שיפור בהכנסות וחצתה לראשונה את רף מיליארד הדולר, כשהיא מציגה עליה של קרוב ל-45% עם נתון של 1.4 מיליארד דולר.

במחצית הראשונה של שנת 2022 מציינת מובילאיי הכנסות בגובה 854 מיליון דולר, אשר לפיה משקפות עליה של כ-21% משנה לשנה, זאת לעומת הכנסות בגובה 704 מיליון בשני הרבעונים הראשונים של 2021.

למרות הצמיחה בצד ההכנסות, מובילאיי כיום היא עדיין חברה מפסידה, אם כי הפסדיה הצטמצמו משנה לשנה, כאשר בשנת 2019 עמד ההפסד על 328 מיליון דולר, בשנת 2020 על 196 מיליון ובשנת 2021 על 75 מיליון.

בחברה מציינים כי במחצית הראשונה של 2022 נצבר הפסד בגובה של 67 מיליון דולר, זאת מול רווח קטן של כ-4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2021.

לתשקיף ההנפקה (PDF)

השוואת מפרטים