עוד בחודש מאי שמענו דיווחים אודות האפשרות כי סמסונג תשלב חיישן צילום ראשי ברולוציית 200 מגה-פיקסל במכשיר הדגל הבא שלה, ה-Galaxy S23 Ultra, אשר צפוי להיחשף בתחילת 2023, וכעת מגיעים פרטים נוספים אודות מערך הצילום הראשי של המכשיר, אלה מעידים על כך שהחברה עשויה להתאים חיישן ייחודי לסמארטפון שלה.
על פי דבריו של המדליף IceUniverse בטוויטר, מכשיר הגלקסי S23 אולטרה יגיע עם מצלמת 200 מגה-פיקסל עם חיישן בגודל 1/1.3 אינץ’ ותאפשר לצלם תמונות עם פיקסלים בגודל של 0.6 מיקרו-מטר דרך מפתח צמצם של f/1.7.
בעוד שפרטים אלה לא נשמעים כמו חדשות גדולות אל מול דיווח קודם שהזכיר רק את מצלמת ה-200 מגה-פיקסל ללא ציון פרטים אודותיה מעבר לכך, הרי שהפרטים החדשים מכוונים אותנו יותר לסוג החיישן בו תשתמש החברה, וניכר מפרטים אלו כי סמסונג תשלב בין שני חיישנים אותם חשפה בעבר, ה-ISOCELL HP1 וה-ISOCELL HP3.
ההבדלים בין שני החיישנים גדולים, ולמרות שה-HP3 הוא החיישן החדש יותר בשוק, עושה רושם כי בסמסונג ישענו יותר על הטכנולוגיות של חיישן ה-HP1 שהוצג בשלהי 2021.
להלן טבלת הבדלי הגדלים בין החיישנים:
| ISOCELL HP3 | ISOCELL HP1 | |
|---|---|---|
| רזולוציה | עד 200 מגה-פיקסל | עד 200 מגה-פיקסל |
| גודל חיישן | 1/1.22 אינץ' | 1/1.4 אינץ' |
| גודל פיקסלים | 0.56 מיקרו-מטר | 0.64 מיקרו-מטר |
הנתונים שמציג המדליף נמצאים איפשהו בין שני החיישנים, אך קרוב יותר לחיישן ה-HP1, כך שסביר יותר שעליו תישען החברה עבור מכשיר הדגל הבא שלה.
בניגוד למפרטו של חיישן ה-HP1, מציין המדליף חיישן גדול יותר של 1/1.3 אינץ’ (מול נתון של 1/1.4 אינץ’ של חיישן ה-HP1), ונתון זה תואם חיישן אחר הקיים בשוק – זה של האייפון 14 פרו שזה עתה נחשף באופן רשמי על ידי אפל.

ההתאמה הזו למכשיר הדגל של אפל מרגישה מתאימה לסמסונג, שמצד אחת תרצה להציג תחרות נאותה למתחרה הגדולה ביותר שלה, ומן הצד השני לא תרצה להשתמש בטכנולוגיה החדישה ביותר, את זו ככל הנראה תשמור לשותפות אחרות שלה בתחום הצילום, דוגמת שיאומי, אשר בשנים האחרונות הייתה הראשונה ששילבה את טכנולוגיות הצילום של סמסונג במכשיריה.
מכאן שה-Galaxy S23 Ultra ככל הנראה לא יהיה המכשיר בעל חיישן הצילום החדש והמתקדם ביותר שיוצג ב-2023, אך מן הצד השני יקבל לא מעט מהידע של סמסונג בתחום הצילום (והתוכנה / AI) שיכולה החברה להציע.