חטיבת המובייל של סוני מתרחבת עם רכישת Savage Games

סוני רוכשת את Savage Games

כחלק ממסע הרחבת חטיבת המובייל שלה, סוני הודיעה כי תרכוש את מפתחת המשחקים Savage Game Studios הברלינאית. הסטודיו יצטרף לחטיבה אשר תפעל בנפרד מהמחלקה אשר מפתחת תכנים עבור קונסולת הפלייסטיישן.

חטיבת המובייל תתמקד בחוויות משחק מחוץ לבית, ותפעל לפתח משחקים המבוססים על כותרי פלייסטיישן וכן משחקים חדשים לחלוטין. בעוד שספריית המשחקים של סוני תהיה זמינה ל-Savage Games, הסטודיו לא מתכוון פשוט לפתח גרסאות מובייל למשחקים קיימים – אלא לשאוב מהפרנצ’ייזים הזמינים בספריה כדי ליצור משחקים חדשים בעולמות הסדרה, שיפותחו במקור למובייל.

על פי מנכ”ל אולפני פלייסטיישן, הרמן הולסט, המאמץ של חטיבת המובייל יהיה זהה לניסיון להגיע לשחקני PC, מהלך שעשתה לאחרונה סוני עם משחקים כמו “ספיידרמן” ו“אנצ’רטד”.

מפתחת המשחקים Savage Games הינה צעירה יחסית. היא הוקמה ב-2020 על ידי מיכאיל קטקוף, נג’ם אדג’יר ומייקל מקמנוס עם השאיפה ליצור משחקים שמאתגרים את התעשייה ומתמקדים בחדשנות.

בעוד שלושה המפתחים מחזיקים בשנים של ניסיון עם חברות כמו Rovio, Insomniac Games ו-Zynga, הסטודיו החדש שלהם טרם הספיק לשחרר ולו משחק אחד מאז גייסו 4.4 מיליון דולר ממשקיעים בתחילת 2021.

ההכרזה על הרכישה מגיעה כאשר חטיבת המובייל של סוני כבר החלה לעבוד עם Savage Games על משחק AAA חדש. המשחק טרם הוכרז ובסוני לא מוכנים עדיין לשתף פרטים, אך ידוע כי מדובר במשחק אקשן שיציע אופציית לייב למכשירים ניידים.

אם ההכרזה על התמקדותה של סוני בפיתוח למובייל מלחיצה את שחקני הקונסולה, בסוני ממהרים להרגיע ולהבטיח כי החטיבה לא תשפיע על פיתוחיה של פלייסטיישן. סוני מחויבת להמשיך ליצור משחקים נייחים, לצד הניסיון להגיע לקהל רחב יותר של שחקנים שאינם מחזיקים בקונסולה עם משחקים חדשים ויחודיים למובייל.

בסוני כמובן לא מסתפקים רק במילים והבטחות וניתן לראות את ההתחייבות שלהם גם במעשים. רק לפני כחודש השלימה סוני את רכישתה של חברת המשחקים Bungie בסך 3.6 מיליארד דולר.

סטודיו המשחקים שיצר בין השאר את הלהיט “Halo” ימשיך לפעול בצורה עצמאית תחת מותג סוני, וצפוי להשתלב בתוכנית העל של Playstation Studios, שנראה כי רק הולכת וגדלה עם כל רכישה.

השוואת מפרטים