שיאומי פירסמה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של 2022 בסוף השבוע האחרון והציגה ירידה של כ-20% בהכנסות וצניחה של מעל 80 אחוזים ברווח בעקבות ההאטה בשוק הטלפונים.
בסימנים המטרימים לתוצאות החברה חזינו עוד בתחילת אוגוסט, אז פורסמו הערכות חברות המחקר בכל הנוגע למשלוחי טלפונים בעולם במהלך הרבעון השני, שם בלטה הירידה של שיאומי בכ-25% משנה לשנה, אך למרות שההכנסות בסיכום הרבעון הציגו ירידה דומה, הצניחה ברווחיות הייתה חדה מהמצופה.
| Gadgety.co.il | Canalys | Strategy Analytics | Counterpoint |
|---|---|---|---|
| סמסונג | 61.8 מיליון (6%+) | 62.5 מיליון (9.5%+) | 62.5 מיליון (9%+) |
| אפל | 49.5 מיליון (6%+) | 47.5 מיליון (3.3%+) | 46.5 מיליון (5%-) |
| שיאומי | 39.6 מיליון (25%-) | 39.5 מיליון (25.2%-) | 39.5 מיליון (25%-) |
| Oppo | 27.3 מיליון (22%-) | 27.7 מיליון (26.1%-) | 28.6 מיליון (15%-) |
| Vivo | 25.4 מיליון (19%-) | 24.9 מיליון (21%-) | 25.5 מיליון (22%-) |
שיאומי מוכרת פחות טלפונים
בסיכום הרבעון השני רשמה שיאומי הכנסות בגובה של כ-70.2 מיליארד יואן (כ-10.3 מיליארד דולר), המשקפות ירידה שנתית של כ-20%, כאשר מבט על חטיבת הטלפונים, היא המשמעותית ביותר עבור החברה עם נתח של כ-60% מסך הכנסותיה, מעיד על ירידה חדה יותר של כ-28.5%.
חטיבת הטלפונים של שיאומי סיכמה את הרבעון השני עם הכנסות בגובה של כ-42.3 מיליארד יואן (כ-6.2 מיליארד דולר), ובחברה מציינים כי מכרו במהלך הרבעון 39.1 מיליון מכשירים, זאת בהשוואה לכ-52.9 מיליון שנה קודם לכן.

על פי שיאומי, הירידות הגיעו כתוצאה מהלך הרוח הכללי בשוק הטלפונים בעולם, בנוסף להשפעות של התפרצותה המחודשת של מגיפת הקורונה בסין, אך בחברה דואגים להזכיר גם כי קרוב ל-50% מהכנסותיה מגיעות כיום משווקים אשר מחוץ לסין, אלו הסתכמו ב-34 מיליארד יואן (כ-5 מיליארד דולר) ברבעון השני.
ההשפעה על חטיבת הטלפונים לא מסתיימת בירידה בהכנסות, כשבשיאומי מציינים ירידה גם במחיר המכירה הממוצע (ASP) לטלפונים, זה ירד מ-1,116.7 יואן (כ-163.8 דולר) ב-2021 ל-1,081.7 יואן (כ-158.7 דולר) בתום הרבעון השני של 2022.
בעוד הירידה מסתכמת בכ-3%, המחיר הממוצע הנמוך בו מוכרת החברה את מכשיריה מעיד על הפופולריות הגבוהה של הדגמים הזולים יותר אותם היא מציעה, מה שעשוי להעיד על פופולריות נמוכה של מכשירי הדגל שלה.
אך ההשפעה המשמעותית יותר על החברה מגיעה בסעיף הרווח, זה הצטמצם באופן משמעותי למדי בהשוואה לנתוני השנה הקודמת.
את הרבעון השני של השנה הנוכחית מסכמת שיאומי עם רווח של כ-1.36 מיליארד יואן (כ-199.5 מיליון דולר) בלבד, ירידה של 83.5% בהשוואה לנתוני השנה הקודמת, אז רשמה החברה רווח בגובה של כ-8.3 מיליארד יואן (כ-1.22 מיליארד דולר).
עוד ברבעון הנוכחי צפויה שיאומי לחשוף את סדרת הדגל Xiaomi 12T, זו אמורה להיחשף בספטמבר ולהגיע גם לשוק הישראלי, כאשר עוד קודם לכן אנו צפויים לשמוע על מכשירים נוספים בדרגות מחיר נמוכות יותר.

גם החטיבות האחרות בירידה
חטיבת המוצרים הביתיים ו-IoT, הכוללת בין היתר את הטלוויזיות, השעונים וצמידי הכושר החכמים ומוצרים חכמים נוספים לבית (כמו שואבי אבק רובוטיים), רשמה ירידה קלה יותר של 4.5% משנה לשנה, עם הכנסות בגובה של כ-19.8 מיליארד יואן (כ-2.9 מיליארד דולר).
בשיאומי מציינים כי הירידות מוגרו בעיקר הודות למכירות מוצלחות של טאבלטי ה-Mi Pad 5 שהוצג בשנה הקודמת ומהצלחה במכירות מזגנים ומקררים בסין, כאשר גם מחשבים ניידים וטלוויזיות תרמו את תרומתם.