אינטל עשויה להקפיץ את מחירי המעבדים בעד 20%

לוגו אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

אינטל (Intel) עשויה להעלות את מחירי מעבדי ה-Core ו-Xeon השונים שלה בעד 20%, כך עולה מדיווח חדש של Nikkei Asia, המצביע על כך שאינטל התריעה בפני לקוחות החברה על עליית המחירים הצפויה שתשפיע על השבבים אותם החברה מייצרת, בהם גם המעבדים.

בזמן ששוק כרטיסי המסך התחיל להירגע ומחירי כרטיסי המסך מתקרבים למחיר הרשמי שלהם ואף יורדים מתחתיו, נראה כי ההתייקרות הבאה בתחום המחשבים תגיע מכיוון המעבדים והשבבים האחרים אותם מייצרת אינטל, דוגמת רכיבי WiFi.

לא מדובר על עליית מחיר אחידה בשלל מוצרי החברה, כאשר לפי הדיווח מדובר על עליות מחירים של אחוזים בודדים בחלק מהמקרים ובאחרים של יותר מ-10% ועד 20% לפי גורמים המקורבים לנושא.

הסיבה לעליית המחירים הצפויה נעוצה באינפלציה בארה”ב, העומדת בחודש יוני על 9.1%, כמו גם בשל עליות מחירי הייצור עצמו והחומרים השונים המייקרים את שרשרת הייצור כולה לא רק בעבור אינטל, אלא גם עבור יצרני שבבים נוספים, בהם SMIC הסינית וענקית השבבים TSMC, על אף כי במקרה שלהם צפי עליית המחירים עומד על מספרים חד-ספרתיים.

מעבדי Rocket Lake מהדור ה-11 (מקור אינטל)

לפי המידע הנוכחי, אינטל צפויה להעלות את מחירי המעבדים ברבעון האחרון של 2022, כאשר כל מה שנותר לעשות הוא לחכות ולראות בכמה יעלו המחירים בפועל.

השוואת מפרטים