חברת הסטארט-אפ החדשה של יוצא OnePlus, קארל פיי, חשפה היום (ג’, 12.7) באופן רשמי את הסמארטפון הראשון שלה, שעונה לשם Nothing Phone (1). הטלפון החדש מגיע בעיצוב הייחודי לחברה, עם גב המדמה את פנים המכשיר ותאורה שנועדה להוסיף לסגנון שלו, כאשר הוא יהיה זמין בצבעים שחור ולבן ויציע מפרט המיועד לשוק הביניים ודגש על צד התוכנה וחוויית השימוש.
ב-Nothing מקווים להיתפש כחברה שתציג את חוויית השימוש הטובה ביותר באנדרואיד, כפי שאפל עושה במכשירי האייפון שלה, ועל כן הדגש העיקרי הוא לאו דווקא בצד המפרט, אלא בצד העיצוב והדרך בה ניתן להשתמש במכשיר ולבצע בו קסטומיזציה, ועל זה מוסיפה החברה גם 3 שנות עדכוני מערכת הפעלה ו-4 שנים של עדכוני אבטחה.
התאורה בגב המכשיר מסתנכרנת עם פעולות שנבצע בו. כך, למשל, בזמן צלצול ניתן לראות תאורה מוארת באיזורים שונים בגב המכשיר בהתאם לרינגטון, ובזמן טעינה ניתן לראות מחוון תאורה שמעיד על קצב הטעינה.

מערכת ההפעלה של ה-Nothing Phone (1)
בבסיסה, Nothing OS משתמשת במערכת ההפעלה אנדרואיד 12 של גוגל, וצפויה להתעדכן בהמשך גם לאנדרואיד 13, אך מעבר לכך לוקחת החברה את הבסיס הנקי שמציגה גוגל באופן כמעט בלעדי עבור מכשירי הפיקסל שלה, ומוסיפה עליו שינויים ואפשרויות קסטומיזציה אותם היא מצאה לנכון להציג למשתמשים במכשיריה.
הבסיס של אנדרואיד או “הגרסה הנקייה של אנדרואיד” תאפשר ל-Nothing לספק מערכת קלה ומהירה יותר בהשוואה לממשקי משתמש הזמינים בטלפונים רבים בשוק, אך הבסיס הזה לא מספיק כדי לייצר חוויה ייחודית או שונה מהשאר. בכל זאת, מכשירי פיקסל כבר מתהדרים בחוויה הבסיסית הזו, וכך גם מוצרים של חברות אחרות כמו נוקיה.
כדי לספק משהו נוסף, ב-Nothing בחרו לתת למשתמשים יכולת לעצב את האיקונים, כולל גרסאות של איקונים לאפליקציות וספריות בגודל עצום, וכן שינוי לפונטים, לצבעי המערכת ולגרפיקות.

הצעד הזה מתבקש, במיוחד כאשר בגוגל כבר החלו לפעול בכיוון דומה עם הצגתה של אנדרואיד 12, המספקת חוויה אישית יותר למשתמשים בה, חוויה שצפויה להתרחב עת תעודכן מערכת ההפעלה לאנדרואיד 13 סביב אוגוסט 2022.
ובל נשכח כי אפילו אפל כבר הספיקה להציג כיוון דומה עם הצגתה של iOS 16, שמבקשת לספק חוויה אישית יותר דרך הגדרות אשר לראשונה מגיעות גם למסך הנעילה באייפון.

Nothing Phone (1): המפרט הטכני
הטלפון הראשון של Nothing לא מבקש להיות מכשיר דגל וזה ניכר בצד המפרט הטכני שלו, שמנסה לספק את הכי הרבה שאפשר כדי לנסות ולשמור על מחיר נמוך יחסית.
ב-Phone (1) ניתן למצוא את מערכת השבבים +Snapdragon 778 מתחת למכסה. זוהי גרסה משופרת במעט של ה-Snapdragon 778G שהוצגה במאי 2022, אשר מגיעה עם מעבד במערך זהה של ליבות, אך במהירות שעון של 2.5 גיגה-הרץ (במקום 2.4) ועם מאיץ גרפי זהה, ה-Adreno 642L, אשר לדברי קוואלקום יציע שיפורים בצריכת החשמל ללא איבוד יכולות בצד הביצועים.
אל המעבד מוסיפה Nothing רכיב זיכרון (RAM) מסוג LPDDR5 בנפחים של 8 או 12 גיגה-בייט, רכיב אחסון UFS 3.1 בנפחים של 128 או 256 גיגה-בייט וסוללה בקיבולת 4,500mAh, התומכת בטעינה מהירה בהספק של 33 וואט דרך חיבור USB-C, בטעינה אלחוטית בהספק של 15 וואט ובטעינה אלחוטית הפוכה בהספק של 5 וואט.
בנוסף, ניתן למצוא גם תמיכה בתקן IP53 לעמידות בפני אבק והשפרצות של מים, וזוג רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו.
תצוגת הטלפון מגיעה בגודל של 6.55 אינץ’, עם פאנל AMOLED המספק תמיכה בקצב רענון גבוה של עד 120 הרץ, כאשר בפינה השמאלית העליונה שלו ממוקם חור קטן בו משולבת מצלמת הסלפי עם חיישן 16 מגה-פיקסל (חיישן Sony IMX471).
בנוסף, מספק המסך תמיכה בבהירות מירבית של 1200nits, תמיכה בתקן +HDR10, מציע קצב דגימת נגיעה של 240 הרץ וסורק טביעות אצבע הממוקם מתחת לתצוגה.
במעבר לגב המכשיר נוכל למצוא את מערך הצילום הראשי, זה מורכב מזוג מצלמות, הראשית שבהן משתמשת בחיישן 50 מגה-פיקסל (Sony IMX766) עם מפתח צמצם f/1.88, תמיכה בייצוב אופטי (OIS) ואלקטרוני (EIS) ותמיכה בהסרטת וידאו ב-4K, והשנייה בחיישן 50 מגה-פיקסל (חיישן Samsung JN1) המיועד לתפיסת צילומים בזווית רחבה בת 114 מעלות, עם ייצוב אלקטרוני ומפתח צמצם f/2.2.

מחירים ומועדי השקה
את ה-Nothing Phone (1) תשיק היבואנית המקומית, רשת באג, בישראל החל מה-20.8, כאשר המכירה המוקדמת תיפתח כבר היום (12.7) ובמחיר של 1,999 ש”ח עבור גרסה המגיעה עם 8GB RAM ו-256GB של אחסון.

