אפל מפסיקה למכור אייפון ברוסיה ומצטרפת לגוגל בהגבלת ארגוני חדשות

חנות אפל ברוסיה סגורה תמונה: אתר אפל ברוסיה

אפל מצטרפת גם היא לסנקציות המופעלות על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה ומודיעה כי הפסיקה למכור מכשירי אייפון ומוצרים נוספים של החברה במדינה, כאשר בנוסף לכך היא מצטרפת לגוגל בהגבלת מדיות חדשותיות מובילות הפועלות במדינה, על ידי הסרת האפליקציות שלהן מחנות האפסטור.

מכירות מוצרים דרך אתר החברה ברוסיה הושהו, ובמקום עמודי המכירה מציגה כעת אפל שלט וירטואלי שמציין בשפה הרוסית כי “חנות אפל סגורה כעת”, כאשר עוברים לעמוד הרכישה של כל אחד מהמוצרים. בחברה מוסיפים ומציינים כי החל מהשבוע שעבר הופסקה פעילות הייצוא של מוצריה למפיצים במדינה.

ה”סנקציות” של אפל לא מפסיקות במוצרים, ובחברה מציינים כי גם פעילותו של שירות התשלומים Apple Pay ברוסיה הוגבלה, אם כי במועד זה לא הופסקה באופן מוחלט.

ארגוני החדשות על הכוונת

פעולה נוספת בה נוקטת אפל נוגעת לחסימתם של ארגוני חדשות מובילים ברוסיה, בהם ספוטניק (Sputnik) ו-RT News. באפל מציינים כי האפליקציות של שתי המדיות החדשותיות הוסרו מחנות האפליקציות אפסטור בכל המדינות בעולם, פרט לרוסיה.

עם הסרתן של האפליקציות מהאפסטור מצטרפת אפל למעשה למספר חברות טכנולוגיה שהחלו להגביל את פעולתם של ארגוני חדשות רוסיים. גוגל הסירה ארגוני חדשות בחסות מדינה משירות החדשות Google News, וחברת מטא מגבילה את החשיפה של פוסטים בפייסבוק המגיעים מטעם ארגוני חדשות המזוהים עם הקרמלין.

בנוסף, ניתן למצוא הגבלות של ספוטניק ו-RT News גם ביוטיוב, טיקטוק ופייסבוק ברחבי אירופה, ויחד עם הסרת האפליקציות מהאפסטור, מצטרפת גם מיקרוסופט ומגבילה את זמינותן של אפליקציות החדשות באירופה.

השוואת מפרטים