קניה “Ye” ווסט הודיע כי את האלבום החדש שלו, Donda 2, הוא לא ישווק דרך אף אחת מפלטפורמות הסטרימינג, אלא דרך הפלטפורמה שלו בלבד. המהלך, שלדבריו נועד לקדם את האינטרסים של יוצרי מוסיקה, הופך את הכוונה הטובה למסחרית יותר, כשהוא דורש מכל מי שירצו להאזין לאלבום החדש לרכוש רמקול בצבע חום אותו הוא משווק ב-200 דולר.
מי יוכל לשמוע את “דונדה 2”?
“דונדה 2 יהיה זמין רק על גבי הפלטפורמה שלי, ה-Stem Player. לא באפל, אמזון, ספוטיפיי או יוטיוב“, מציין ווסט בפוסט שפירסם באינסטגרם. “היום אמנים מקבלים רק 12% מהכסף שהתעשייה עושה. זה זמן לשחרר את המוסיקה מהמערכת המדכאה הזו. זה זמן לקחת את השליטה ולבנות [מערכת] משלנו“, הוא מוסיף.
רמקול ה-Stem Player יגיע באופן מובנה עם האלבום “דונדה” (Donda) הראשון ששוחרר בשנה שעברה, אך בעוד שהוא מציין כי “דונדה 2” יהיה זמין באופן בלעדי עבור רוכשי הרמקול, הוא לא מציין האם הרוכשים של הרמקול יתבקשו לשלם בנוסף גם עבור האלבום החדש.
את “דונדה 2” ישיק באופן רשמי במופע שיערוך במיאמי ביום שלישי הקרוב, ה-22.2, אך מי שירצה להאזין לאלבום בסטרימינג ככל הנראה ייאלץ לחכות הרבה מאוד זמן. בפוסט שפירסם באינסטגרם מציין ווסט כי עד כה הופקו רק 67 אלף יחידות של ה-Stem Player, עם כ-3000 יחידות נוספות המיוצרות מידי יום, מספר קטן בהשוואה למיליוני ההאזנות שנצברו לשירי האלבום הראשון (וזה רק מבדיקה קצרה שלנו ביוטיוב).
חשוב לציין כי מבדיקת גאדג’טי, את רמקול ה-Stem Player לא תוכלו להזמין ישירות לישראל.
בעוד שווסט מציין כי האלבום החדש לא יגיע לפלטפורמות הסטרימינג, כנראה שזה דווקא כן יקרה בהמשך הדרך. Ye כבר הספיק להסתבך בעבר עם אמירה דומה כשהוציא את האלבום “Life of Pablo” ב-2016 והתחייב כי זה יגיע רק לפלטפורמת הסטרימינג Tidal, אך האלבום הגיע מאוחר יותר גם לפלטפורמות הסטרימינג האחרות.
מה זה Stem Player
ה-Stem Player היא רמקול בצבע חום העומד בבסיס של פלטפורמה שמאפשרת לכם להאזין לשירים, אך גם לבצע להם רימיקסים בזמן אמת בין שירים. הנגן מחלק את השיר ל-4 ערוצים (Stems) כדי לאפשר למשתמשים בו לבחור אילו חלקים להגביר או להחליש תוך כדי האזנה, כך שניתן לבחור בהגברה או החלשה של הבסים, קולות הזמרים, כלי נגינה וסמפלים וליצור את השירים מחדש עם אפקטים.
באתר של ה-Stem Player מציינים כי הוא יציע עוצמת שמע מירבת של 97 דציבלים, חיבור 3.5 מ”מ לאוזניות, חיבור USB-C לטעינה והעברת מידע, נפח אחסון של 8GB ותמיכה במגוון קבצים, בהם MP3, MP4, AAC, ALAC, WAV, WAVE, M4A, FLAC, AIF ו-AIFF.
הוא יגיע בצבע חום ובמחיר של 200 דולר וזמין רק דרך אתר יעודי ולא ניתן להזמינו ישירות לישראל, והוא גם בצבע חום.
אתר CNET סיפק הצצה לאופן הפעולה של ה-Stem Player עוד בשנה שעברה, כך שתוכלו לראות איך זה עובד: