מלחמת החורמה על שוק המשחקים ממשיכה, ולאחר כמה מהלכים גדולים מצידה של מיקרוסופט, שרכשה את Activision-Blizzard ואת בת’סדה בסכומי עתק, מגיע שוב תורה של סוני, שמודיעה על רכישתו של סטודיו המשחקים באנג’י (Bungie), שפיתח משחקים כמו Halo, Myth ו-Destiny, בתמורה ל-3.6 מיליארד דולר.
על אף ש-Bungie יצטרף לחטיבת הפלייסטיישן של סוני, הודיע מנכ”ל החברה, פיט פרסונס (Pete Parsons), כי החברה תמשיך לפעול באופן עצמאי בפיתוח המשחקים.
באנג’י אחראית לכמה סדרות משחקים גדולות, בהן סדרת המשחקים Halo, אשר בימים אלה מפותחת על ידי 343 industries עבור לא אחרת מהמפיצה מיקרוסופט. המשחק האחרון בסדרה – Halo Infinite, שוחרר בדצמבר האחרון, אך מעבר לכך מתכננת מיקרוסופט להביא את מאסטר צ’יף למסך הקטן במהלך 2022 דרך פלטפורמת הסטרימינג של פרמאונט.
דסטיני 2 בכל הפלטפורמות
חלק בלתי נפרד בהסכם בין שתי החברות ככל הנראה נוגע להמשך עצמאותה של Bungie והשמירה על ההחלטות היצירתיות. בחברה מתייחסים באופן ספציפי לקהילה שגדלה סביב המשחק Destiny 2 ומציינים כי השחקנים יוכלו להמשיך ולשחק על גבי פלטפורמות שונות ולא יוגבלו אך ורק לקונסולות הפלייסטיישן של סוני. התייחסות ספציפית מקבלת גם ההרחבה הקרובה למשחק, Destiny 2: The Witch Queen, שתשוחרר ב-22 בפברואר, ולגבי זו מציינים בבאנג’י כי היא תהיה זמינה לכולם ולא כמשחק אקסקלוסיבי לפלטפורמת הפלייסטיישן.
בעוד שכל העצמאות הזו לא תעזור לסוני לבנות מאגר גדול יותר של משחקים אקסקלוסיביים אותם תוכל להציע למשתמשי הפלייסטיישן, ייתכן כי רכישה זו מיועדת לחיזוק מעמדה בתחום הקהילות הנבנות סביב המשחקים ועל המבט ארוך הטווח שבבניתן.
ל-Bungie רקורד עשיר בבניית קהילות סביב Destiny, ובסוני ככל הנראה ינצלו את הידע הרב שצברה החברה בנושא עבור משחקים נוספים בעתיד, על מנת שיוכלו להמשיך ולתחזק אותם בדרכים שונות, ולמכור הרחבות לאורך הדרך זו גם כנראה הכנסה לא רעה במידה ומדובר בקהילה גדולה מספיק של שחקנים שיתעניינו בה.
בתוך פוסט בבלוג של Sony Interactive Entertainment (ר”ת SIE), מתייחס ראש החטיבה הרמן הולסט (Harman Hulst) לנושא הקהילות ואומר “אני מכבד את הקשר שלהם [Bungie] עם קהילת השחקנים, ואת המחויבות שלהם ביצירת חוויות שגדלות ומתפתחות עם הזמן על מנת להמשיך ולבדר את השחקנים”.