ימים ספורים לאחר ההכרזה הרשמית על סדרת האייפון 13, מפתח בשם כריסטיאן סליג (Christian Selig) שם לב כי דגמי האייפון 13 פרו והאייפון 13 פרו מקס המשתמשים בקצב רענון גבוה של 120 הרץ לא יכולים להשתמש בו בכל האפליקציות, כך שאם אתם גוללים בפייסבוק כן תהנו מקצב הרענון המדובר, אבל שאר האינטרקציות עם האפליקציה יוצגו ב-60 הרץ ויגרמו לחוויה פחות חלקה.
במהלך מחקרו על הנושא המפתח שם לב כי מדובר בהחלטה מצד אפל שתקפה רק לאייפונים ולא קיימת באייפדים, כך שכל אייפד המשתמש בקצב רענון של 120 הרץ כן מסוגל להשתמש בקצב הרענון הגבוה בכל סיטואציה. כתגובה לגילוי, אפל שחררה הודעה בה היא אומרת כי כל אפליקציית צד-שלישי המעוניינת להשתמש בקצב הרענון הגבוה יכולה לעשות זאת באמצעות הגשת בקשה לחברה, במטרה לשמור על חיי הסוללה של האייפון ולאפשר גישה רק לאפליקציות שבאמת יעשו שימוש בקצב הרענון הגבוה יותר.
החברה ציינה בנוסף כי אנימציות סטנדרטיות בתוך כל אפליקציות צד-שלישי כן נהנות כבר עכשיו מקצב הרענון הגבוה והמפתחים לא צריכים לעשות שום דבר, כך שרק אם נדרשת גישה מיוחדת לשימוש ב-120 הרץ ניתן להגיש את הבקשה לאפל. עם זאת, האחרונה כן הוסיפה להודעה שישנו באג בשלד ה-Core Animation אשר יטופל בהמשך, וכעת אנחנו מקבלים את התיקון המיוחל עם גרסת הבטא האחרונה של iOS 15.4.
על פי המפתח אשר דיווח בתחילה על הבאג, אפל שחררה את התיקון עם גרסת הבטא האחרונה ל-iOS 15.4, כך שכעת האייפון יוכל להריץ את האנימציות בכל האפליקציות בקצב רענון של 120 הרץ וללא הגבלה ל-60 הרץ על אנימציות מסוימות. בין היתר, עדכון המערכת ל-iOS 15.4 יביא עמו גם אפשרות לפתיחת האייפון דרך Face ID עם מסכה על הפנים, מה שאומר שהאייפון ייקח יותר פרטים מאיזור העיניים בעת הסריקה על מנת לזהות אותנו ללא צורך בחלק הפנים התחתון.