במכתב ששיגר יו”ר חברת וואווי הנוכחי, גאו פינג (Gou Ping), לעובדיו לרגל סיכום השנה החולפת, הוא מתייחס לראשונה לירידה החדה הצפויה בהכנסות החברה במהלך 2021. בוואווי טרם פרסמו את התוצאות למחצית השנייה של השנה, אך פינג חושף כי ישנה ציפיה לירידה הקרובה ל-30% בהשוואה לנתוני השנה הקודמת, תוך שהוא מייחס את זו לחרם הגדול שהוטל על וואווי עוד במאי 2019.
השנה הקרובה “תציע לא מעט אתגרים”, מציין פינג במכתב לעובדים, אך מציין כי הוא מרוצה מהתוצאות. בשלב זה, ומאחר והתוצאות הכספיות של החברה טרם נחשפו במלואן, לא מספק יושב הראש התייחסות מלאה לסיבות לירידה או אילו מהחטיבות בחברה ספגו את הירידה הגדולה ביותר, אך ניתן להניח כי הוא מתייחס להשפעת הסנקציות שהוטלו על החברה מטעם הממשל בארה”ב ופגעו בחטיבת המובייל ובחטיבת התשתיות של החברה.
“זוהי סביבה עסקית בלתי צפויה”, הוא מציין, “הפוליטיזציה של הטכנולוגיה והתנועה לדה-גלובליזציה מביאות עימן אתגרים רציניים”, הוא מסביר, תוך שהוא מתייחס למלחמת הסחר בין סין וארה”ב, בתוכה שולבה וואווי כמו גם חברות סיניות רבות נוספות שהוכנסו ל-Entity List, שמשמעותה כי הן אינן יכולות לקיים עסקים כרגיל עם חברות אמריקניות. עבור וואווי המשמעות היא אי היכולת להשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל בגרסתה המלאה, מה שהוביל ליציאתה של החברה משווקים רבים בעולם, אך בארה”ב מונעים מהחברה גם עסק גדול וחשוב יותר עבורה – תשתיות ה-5G, אשר נקטעו בדיוק בנקודה בה החלו מדינות רבות בעולם לאמץ את הטכנולוגיה.
על אף שבוואווי עדיין לא חשפו את הנתונים עבור הרבעון האחרון של 2021, מספיק להביט בנתונים של שלושה הרבעונים הראשונים של השנה כדי להבין את סדר גודל הירידה. בחברה אמנם מתנהגים בחוסר שקיפות גדול מאז הוטלו עליה הסנקציות ב-2019, ולא מספקים פרטים רבים כפי שסיפקו בעבר, אך נתוני ההכנסות עליהם דיווחה החברה ברבעון השלישי של השנה הציגו ירידה של כ-32% משנה לשנה מ-671.3 מיליארד יואן (כ-105.6 מיליארד דולר) ל-455.8 מיליארד יואן (כ-71.7 מיליארד דולר), כאשר גם במבט השוואתי על שלושה הרבעונים הראשונים של השנה ניתן לראות ירידה דומה.
בוואווי בינתיים ממשיכים לשדר עסקים כרגיל. החברה ממשיכה להציג מכשירים חדשים, אלו נמכרים בעיקר בשוק הסיני, אך גם שם רואה החברה ירידה חדה במכירות. החברה, שפעם הובילה את השוק הסיני, כבר לא מצליחה להתברג ברשימת ה”טופ 5″ של החברות להן נתח השוק הגבוה במדינה, כך על פי סקר IDC האחרון, זאת בעוד חברת Honor ,אותה מכרה בסוף 2020, מצליחה לתפוס את המקום שהותירה מאחוריה.