הבמאי רוברט אגרס כבר יצר לעצמו שם של יוצר סרטי אימה עוכרי שלווה ומוזרים במיוחד עם “המכשפה” (The VVitch) ו“המגדלור” (The Lighthouse). כעת חוזר הבמאי בסרטו השלישי, “איש הצפון” (The Northman) אליו גייס מספר שחקנים מיצירותיו הקודמות, ביניהם וילם דפו (“ספיידרמן: אין דרך הביתה”) ואניה טיילור ג’וי (“גמביט המלכה”), לה העניק הבמאי את תפקידה הקולנועי הראשון ב”המכשפה”.
הסרט עוקב אחר נסיך ויקינגי בשם אמלת’ (אלכסנדר סקארסגארד, “דם אמיתי”) אשר בתור ילד חוזה ברצח אביו המלך על ידי דודו הבוגדני. כאשר אמו המלכה (ניקול קידמן) נחטפת, אמלת’ מצליח לברוח לגלות. הילד גדל בהמתנה לרגע הנכון לחזור ולנקום, וכויקינג בוגר הוא פוגש באשה ערמומית (אניה טיילור ג’וי) שתעזור לו במשימה.
בטריילר אנו פוגשים את אמלת’ הצעיר אשר אביו המלך מבטיח לו כי הממלכה כולה תהיה שלו יום אחד. ההבטחה מהר מאוד מאבדת מכוחה כאשר אביו נרצח על ידי דודו ואמלת’ מוצא עצמו בגלות. לאורך כל שנותיו שם, אמלת’ מונע על ידי משימה אותה מדקלם לעצמו בכל יום – לנקום את מות אביו, להציל את אמו ולהרוג את דודו.
כפי שניתן לנחש משם הדמות, אמלת’, מדובר בעיבוד ליצירת המופת של שייקספיר, “המלט” – הפעם על רקע מלחמות ויקינגים אכזריות. את התסריט כתב אגרס יחד עם הסופר האיסלנדי סיון (Sjo’n), אותו פגש דרך חברתם המשותפת הזמרת ביורק, אשר מפציעה בסרט בתפקיד אורח.
זהו סרטו הגדול הראשון של אגרס שעד כה הסתפק ביצירות אינדי אינטימיות יותר. בניגוד לסרטו הקודם “המגדלור” שהיה ברובו הצגה של שני שחקנים (וילם דפו ורוברט פטינסון), הפעם מדובר באפוס רחב מימדים ועטור תקציב וכוכבים. אל צוות השחקנים מצטרפים גם אית’ן הוק (“שבעת המופלאים”), קליאס בנג (“הנערה ברשת העכביש”), קייט דיקי (“האביר הירוק”) והפתור ביורנסון (גרגור “ההר” קלגאן מ”משחקי הכס”).
“איש הצפון” צפוי לצאת לאקרנים בארה”ב ב-22 באפריל, 2022. טרם נמסר תאריך עלייתו בישראל.