מיקרוסופט (Microsoft) צפויה להחזיר את האפשרות לבחירה פשוטה של דפדפן ברירת המחדל למערכת ההפעלה ווינדוס 11, כך עולה מגרסת Insider Preview חדשה המאפשרת לשנות דפדפן בלחיצת כפתור אחת כפי שהיה ניתן לעשות בווינדוס 10.
הניסיונות הרבים של מיקרוסופט לשכנע את המשתמשים לעבור לדפדפן ה-Microsoft Edge כוללים לא רק פרסום כנגד דפדפנים אחרים או שימוש בקישורים במערכת הווינדוס שנפתחים בדפדפן האדג’, אלא גם ממשק מסובך באופן לא נחוץ לשינוי דפדפן ברירת המחדל בווינדוס 11.
עם זאת, נראה כי הלחץ הציבורי השפיע, לפחות ככל שמדובר ביכולת של המשתמשים לקבוע מה יהיה דפדפן ברירת המחדל שלהם במערכת ההפעלה ווינדוס 11, כאשר בגרסת 22509 של ה-Insider Preview Build מיקרוסופט הוסיפה מחדש את כפתור קביעת דפדפן ברירת המחדל למערכת, זאת בניגוד לצורך הקיים להגדיר בנפרד דפדפן לכל סוג קישור דוגמת htm, html ועוד.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
https://twitter.com/WithinRafael/status/1466183359680299009
בעוד שהאפשרות הפשוטה לשנות את דפדפן ברירת המחדל הפכה זמינה בגרסת ה-Insider Preview Build האחרונה של ווינדוס 11, לא בטוח מתי והאם היא תגיע לגרסה הרגילה של מערכת ההפעלה בעבור כלל המשתמשים.
הרצון של מיקרוסופט לגרום למשתמשים לעבור ולהשתמש בדפדפן ה-Microsoft Edge שלה הוביל להרמת גבות אצל לא מעט אנשים בתעשיית המחשוב, ובקרב המשתמשים עצמם, שגילו כי בדרך למעבר לשימוש בדפדפנים אחרים מיקרוסופט החליטה להציב לא מעט מכשולים, שאולי נחשבים לחוקיים, אך מעוררים לא מעט תסכול עבור המשתמשים.