דו”ח רבעוני חדש של חברת המחקר CounterPoint מראה כי מדיה-טק (MediaTek), יצרנית מערכות השבבים הטיוואנית, ממשיכה לחזק את מעמדה בתחום ייצור שבבי הסלולר עם נתח של 43% מהשוק ברבעון השני של השנה, כאשר קוואלקום שולטת על מגזר מכשירי הדור החמישי עם 55% מהשוק.
אחרי שכבר זכתה לתואר יצרנית השבבים הגדולה בעולם לשנת 2020 עם נתח שוק של 27%, הדו”ח החדש מראה כי החברה הצליחה להגדיל באופן ניכר את השליטה שלה בשוק הסלולר עם נתח שגדל ל-43% ברבעון השני של 2021, זאת בנוסף לעליה של יצרנית השבבים UNISOC על חשבון ירידה בנתחי השוק של קוואלקום וסמסונג, כאשר אפל נשארת במצב יציב על 14%.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
בזמן שהעולם ממשיך לנסות ולפתור את משבר ייצור השבבים הנוכחי, מקצב הגידול של מדיה-טק ניתן לראות כי לפחות במקרה שלה, החברה הצליחה לעבור את בעיות הייצור חזקה מתמיד, זאת בהשוואה ל-HiSilicon של וואווי שירדה מנתח שוק של 18% אשתקד ל-3% ברבעון הנוכחי, בעיה שנובעת בעיקר מהסנקציות שהוטלו עליה מצד ממשלת ארה”ב מאז מאי 2019.

בעוד שבמובן הרחב מדיה-טק שולטת כיום בתחום ייצור מערכות השבבים לסלולר, הנושא משתנה ב-180 מעלות ברגע שמתייחסים רק למערכות השבבים למכשירי דור 5, כאשר במקרה זה השליטה עוברת לידיה של קואלקום, המחזיקה ב-55% משוק מכשירי הדור 5, זאת לעומת 30% של מדיה-טק ו-10% של סמסונג.

למרות שרבים עדיין נרתעים מלקנות מכשירי סלולר עם שבבי מדיה-טק (ללא סיבה מוצדת לדעתי), אי אפשר להתכחש למספרים אותם מראה הדו”ח החדש, שמאשר מחדש כי מדיה-טק הצליחה לשדרג את מעמדה מיצרנית שבבים בעיקר למכשירים זולים לשוק הנמוך, לשליטה של תחום ייצור מערכות השבבים לסלולר.