סוני חשפה את גרסת ה-Xperia 10 Mark III Lite, גרסה צנועה במעט של מכשיר ה-Xperia 10 Mark III שהוצג מוקדם יותר השנה, אשר מציעה כמות זיכרון אחסון קטנה יותר, אך שומרת על מרבית התכונות שהציג הדגם המקורי, ומגיעה במחיר של כ-425 דולר לשוק היפני.
כמו קודמו בסדרה, ה-Xperia 10 Mark III Lite מגיע עם מסך OLED בטכנולוגיית ה-Triluminus של סוני בגודל 6 אינץ’ וברזולוציית +Full HD, כשבחלקו העליון והתחתון ניתן למצוא שוליים עבים למדי נכון לתקופה בה שולי מסך הם כמעט דבר העבר. בשול העליון ממוקמת מצלמת סלפי עם חיישן 8 מגה-פיקסל במפתח צמצם f/2.0, כאשר על גבי מסגרות המכשיר ניתן למצוא חריץ בגודל 3.5 מ”מ לאוזניות (ללא תמיכה ברדיו FM) ובסוני מוסיפים גם עמידות בפני מים ואבק בתקן IP65/IP68.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
במעבר לגב ה-Sony Xperia III Lite אפשר למצוא מערך צילום משולש המורכב ממצלמת 12 מגה-פיקסל ראשית במפתח צמצם f/1.8, אליה מצטרפת מצלמת 8 מגה-פיקסל לצילום תמונות בזווית רחבה במפתח צמצם f/2.2 ומצלמת טלפוטו עם חיישן 8 מגה-פיקסל המאפשרת צילום בזום אופטי של עד פי 2 דרך מפתח צמצם f/2.4. בצד הוידאו מאפשר מערך הצילום הראשי הסרטה ברזולוציה של עד 4K.

מתחת למכסה מגיעה מערכת השבבים Snapdragon 690, המיוצרת בתהליך ייצור בגודל 8nm ומביאה עימה מודם 5G לתמיכה ברשתות הדור החמישי, אם כי התדרים התומכים במכשיר בשלב זה רלוונטים לשוק היפני בלבד. היא משלבת מעבד 8 ליבות בחלוקה ל-2 ליבות Kryo 560 הרצות בתדר 2.0GHz ו-6 ליבות Cortex-A55 חסכוניות הרצות בתדר של עד 2.0GHz.
לצד המעבד נמצא את השינוי העיקרי בין הדגם הרגיל בסדרה ובין דגם הלייט החדש, זהו רכיב האחסון בנפח 64 גיגה-בייט שמחליף את רכיב ה-128 גיגה-בייט בדגם המקורי. את זיכרון האחסון ניתן כמובן להרחיב באמצעות כרטיס חיצוני עד 1 טרה-בייט נוספים, כאשר בצד זיכרון העבודה (RAM) נמצא גם בדגם זה נפח של 6 גיגה-בייט. הסוללה בדגם הלייט מגיעה בקיבולת 4,500mAh ומציעה תמיכה בטעינה מהירה בהספק מירבי של 30 וואט, כשהיא נטענת באמצעות חיבור USB-C.

מחיר ומועד השקה
את ה-Xperia 10 Mark III Lite משיקה סוני בשוק היפני החל מסוף השבוע הקרוב (27.8) בצבעים שחור, לבן, סגול ואדום, כשהוא יוצע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 בגרסת סים בודד ובמחיר של 46,800 ין (כ-425 דולר או 1380 ש”ח).