האפוס הטלוויזיוני החדש מבית אפל טיוי פלוס, “המוסד” (Foundation) חושף טריילר נוסף לקראת עלייתו בספטמבר.
הסדרה בת 10 הפרקים תעסוק בקבוצת מנודים אשר מגלים כי הדרך היחידה להציל את האימפריה הגלקטית מהשמדה היא למרוד כנגדה. את הקבוצה מקים ד”ר הארי סלדון (ג’ארד האריס, “צ’רנוביל”) אשר חוזה את מפלת האימפריה ומקווה לספק עתיד לציביליזציה. העלילה תתמקד בארבעה חברים בקבוצה אשר סיפורם ייקבע את גורל האנושות כולה. בינתיים, שליטי האימפריה ביניהם האח דיי (לי פייס, “קוד שרוף”) והאח דאסק (טרנס מאן, “סנס8”) זועמים על האזהרה של סלדון שמנבאת את מפלתם. בטריילר החדש, השליטים מציעים להרוג את הנביא אך מבינים כי מותו לא יביא למותה של התנועה שהקים.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
“המוסד” מבוססת על ספריו של אייזיק אסימוב, שפורסמו לראשונה כסיפורים קצרים בשנות ה-40. במהלך שנות ה-50 איגד אסימוב את הסיפורים לכדי טרילוגיית הספרים המפורסמת והמצליחה. מאוחר יותר הסכים לחזור אסימוב אל הסדרה והוציא ספר רביעי בשנות ה-80. לאחר שנפרצה הדלת, אסימוב המשיך לשחרר ספרי המשך ופריקוולים, כאשר האחרון בהם יצא ב-1992, זמן קצר לאחר מותו.
את הסדרה יצר דיוויד ס. גויר, תסריטאי “האביר האפל” (The Dark Knight) ומפיק שבאמתחתו סרטים כמו “באטמן מתחיל” (Batman Begins) ו“איש הפלדה” (Man of Steel). אל צוות השחקנים מצטרפים גם לו לובל (“Voyagers”), ליה הארווי (“עלובי החיים”), דניאל מקפרסון (“קמט בזמן”), אלפרד אנוש (סרטי “הארי פוטר”) וטניה מילר (“מי מתגורר באחוזת בליי”).
“המוסד” תעלה באפל טיוי פלוס ב-24 בספטמבר עם שני פרקי הפתיחה. לאחר מכן, ישודר פרק חדש בכל יום שישי.