שיאומי מתכננת להשיק כמה טלפונים חדשים בספטמבר, וכעת אנו נחשפים למידע ראשוני אודות שניים מהם, ה-Xiaomi Mi 11T, אשר ככל הנראה יהיה דור ההמשך לדגם ה-Mi 10T, וה-Redmi K40 Ultra, דגם אשר ככל הנראה יהיה בעל מפרט הדומה לזה של ה-Mi 11T, עם מספר שדרוגים שיכוונו לשוק הסיני.
המידע על זוג המכשירים מגיע מתוך קבוצת טלגרם העוסקת בשיאומי, כך שמדובר במידע מוקדם מאוד, אך בגאדג’טי נוכל לאשר כי כבר החל ממאי 2021 התחלנו לקבל עדכונים ממקורותינו בסין אודות השקה מתוכננת של 3 טלפונים וטאבלט מבית שיאומי במהלך ספטמבר, מה שתואם עם הפרטים על שני המכשירים המוזכרים בהדלפה. המידע אודות ה-Mi 11T תואם גם את דבריו של מנהל הפעילות של שיאומי מטעם היבואן הרשמי המילטון, שציין כי נראה בישראל מכשיר דגל חדש בסדרת ה-Mi 11 במהלך ספטמבר.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
על פי המידע המוקדם, ה-Xiaomi Mi 11T יגיע עם מסך בעל קצב רענון של 120 הרץ, מעט פחות מקודמו בסדרה (Mi 10T) שתמך בקצב של 144 הרץ, אך במקרה של הדגם החדש אנו מצפים לתצוגת AMOLED שתתפוס את מקומה של תצוגת ה-LCD שהוצגה עם הדגם הקודם.
מערך הצילום המוזכר בהקשר ל-Mi 11T כולל מצלמת 64 מגה-פיקסל ראשית מבית OmniVision, אליה יצטרף חיישן 8 מגה-פיקסל של סוני מדגם IMX355, המוזכר ככזה אשר תומך בצילום בזווית רחבה. מדובר בחיישן ששולב בעבר במכשיריה של גוגל בסדרת ה-Pixel 3 מ-2018, אם כי באותה עת שולב החיישן בחלקם הקדמי, כחלק ממערך צילום הסלפי, שתמך בזווית צילום בת 97 מעלות. מעבר לשני חיישנים אלו, צפוי להצטרף גם חיישן שלישי, המשמש לצילומי תקריב.
מתחת למכסה צפוי המכשיר החדש לשלב את מערכת השבבים Dimensity 1200 של MediaTek, המיוצרת בתהליך 6 ננו-מטר ומשלבת מעבד 8 ליבות בחלוקה ל-4 ליבות ביצועים מסוג Cortex-A78 הפועלות בתדר 2.6GHz, כשאחת מהן מוגדרת כליבת “פריים” ומגיעה בתדר גבוהה יותר של 3.0GHz. אל ליבות הביצועים מצטרפות 4 ליבות Cortex-A55 חסכוניות בתדר 2.0GHz. מדובר במערכת השבבים המתקדמת ביותר של החברה כיום, המתחרה ב-Snapdragon 888 Plus של קוואלקום.

יהיה גם דגם פרו?
עת השיקה שיאומי את סדרת ה-Mi 10T בשנה שעברה, עשתה זאת החברה עם שני דגמים – Mi 10T ו-Mi 10T Pro (ראו השוואת המפרטים בין השניים כאן), אלו היו שונים זה מזה בעיקר במערך הצילום, אשר בדגם הפרו כלל מצלמה ראשית ברזולוציית 108 מגה-פיקסל, מול מצלמת 64 מגה-פיקסל בדגם הרגיל.
מכשיר ה-Redmi K40 Ultra שנחשף כעת בהדלפה מעיד על כך שמדובר במשהו דומה, אם כי הוא מצטייר כגרסה שתהיה מיועדת עבור השוק הסיני. המפרט הטכני שלו דומה לזה שהוצג עבור ה-Mi 11T, פרט למצלמה הראשית, שמקבלת שדרוג לרמת ה-108 מגה-פיקסל. ייתכן כי בשיאומי יבחרו להשיק דגם זה עבור השוק הסיני תחת סדרת הרדמי, כאשר בהמשך תוצג גרסת Mi 11T Pro עבור השוק הבינלאומי, כפי שהיה עם ה-Mi 10T Pro בשנה שעברה.
האם ה-Xiaomi Mi 11T יגיע לישראל?
קיים סיכוי קטן מאוד שלא נזכה לראות את ה-Mi 11T בישראל. החברה השיקה את דגמי סדרת ה-Mi 10T בארץ בשנה שעברה וגם את ה-Mi 9T קודם לכן. אם נוסיף לכך את דבריו של אבי קורנפלד, מנהל פעילות שיאומי מטעם היבואן הרשמי בישראל, המילטון, למשוואה, נבין כי המכשיר החדש בסדרת Mi 11 אותו הזכיר באירוע שהתקיים היום (ב’, 16.8), הוא לא אחר מה-Mi 11T.
מכאן, שהדגם החדש צפוי להגיע ארצה עד סוף ספטמבר 2021, אלא אם יהיו שינויים בתכניות החברה עד אז.