זה כבר מזמן לא סוד שוואווי (Huawei) נמצאת בבעיה בכל הנוגע למכירות הטלפונים שלה בעולם. אחד מהמנועים החזקים שלה בתחום המוצרים הצרכניים נפגע קשות מאז מאי 2019, אז הטיל הממשל האמריקאי מקבץ סנקציות שמנעו ממנו עבודה שוטפת עם חברות בארה”ב והובילו לכך שבחברה לא יכלו עוד להציע טלפונים עם החבילה הבסיסית של אנדרואיד שכולנו רגילים להשתמש בה.
וואווי לא שקופה בכל הנוגע לתוצאותיה הכספיות כבר תקופה ארוכה וגם עכשיו מסתפקת החברה בהצגת תמונה כללית מאוד לסיכום המחצית הראשונה של 2021, זו מעידה על צניחה משנה לשנה של 47% בהכנסות של חטיבת המוצרים, אשר כוללת גם את מכירות הטלפונים. חטיבת המוצרים סיכמה את ששת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 135.7 מיליארד יואן (כ-21 מיליארד דולר), מול 255.8 מיליארד יואן (כ-39.5 מיליארד דולר) ב-2020, והיא כבר לא החטיבה הגדולה ביותר שלה נכון למועד זה.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
וואווי יורדת, הונור מזנקת
מבט על השוק הסיני ברבעון האחרון (אפריל-יוני 2021) מעיד על הירידה החדה של וואווי גם בצד נתח שוק הטלפונים במדינה בה רק עד לא מזמן עמדה בראש. על פי סקר Counterpoint שפורסם בסוף החודש הקודם, נתח השוק של Huawei בתחום הטלפונים בסין ירד מ-32% ברבעון השני של 2020 ל-10% בלבד ברבעון השני של 2021, צניחה של 72% משנה לשנה.
בעוד וואווי צונחת בשוק הביתי ולא מציגה פעילות בתחום הטלפונים כמעט בכלל מחוצה לו, החברה-בת לשעבר הונור (Honor) שנמכרה בשנה שעברה ועברה לדרך עצמאית, מתחילה להראות אותות של צמיחה מחודשת. על פי הדוח של חברת המחקר IDC, חברת Honor החזיקה בנתח של 8.9% משוק הטלפונים בסין ברבעון השני של 2021, תוך שהיא משאירה אבק לוואווי, שלא נכנסת לרשימת 5 החברות הגדולות בסין בתחום הטלפונים ברבעון זה.

הנתונים של חברת המחקר Counterpoint לאותו רבעון דומים, ומשקפים נתח שוק של 8.4% ל-Honor, המעיד על עלייה נאה של עשרות אחוזים גם בין מאי ליוני וגם בין אפריל למאי, 2021. הונור השיקה לאחרונה שני מכשירים בסדרת Honor 50, זו החזירה את השימוש באנדרואיד, מה שככל הנראה יתרום לחברה בהמשך גם בשוק הבינלאומי.
