נשיא ארה”ב לשעבר דונלנד טראמפ כינס היום מסיבת עיתונאים במסגרתה הודיע כי הוא מתכוון להגיש תביעות כנגד כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות בארה”ב, בהן פייסבוק, טוויטר ויוטיוב (של גוגל), והוא מתכוון להוסיף בהתאמה גם תביעות אישיות כנגד מנכ”לי החברות מארק צוקרברג, ג’ק דורסי וסונדאר פיצ’אי.
ההודעה של טראמפ מגיעה על רקע הרחקתו מהרשתות של פייסבוק, טוויטר וגוגל בעקבות גל של התבטאויות, אשר במקרה החמור מכל הובילו, לכאורה, לפריצת קהל תומכיו לגבעת הקפיטול, מקום מושבו של הקונגרס בוושינגטון, ב-6.1.2021. הרשתות השעו את חשבונותיו הרשמיים של טראמפ, כך שלא התאפשר לו לפרסם בהם תכנים חדשים לעוקביו מאותה עת, כאשר הצפי להסרת החסימה עומד כעת על שנת 2023, לפחות במקרה של פייסבוק, שהבטיחה לבחון את הנושא פעם נוספת בעוד מספר חודשים.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
התביעות שמתכנן טראמפ להגיש יהיו תביעות ייצוגיות, כשאליו מצטרפים פוליטקאים ופעילים נוספים אשר טענו לאורך זמן רב להתנהלות בלתי הוגנת כלפיהם מצד אותן חברות. על פי הפרסום בסוכנות הידיעות האמריקנית AP, טראמפ יבקש להפוך את ההחלטה להשעות אותו ואחרים כמוהו, כשהוא מתייחס לתיקון הראשון בחוקת ארה”ב, אשר נוגע לחופש הדיבור – “אנו דורשים לשים סוף להשעיות, להפסיק את ההשתקות וההוספה לרשימות השחורות, שמובילות לביטול [שלנו] שאתם מכירים כה טוב“, אמר, תוך שהוא רומז לדעה כי ארגוני מדיה ואיתם רשתות חברתיות “יצאו” כנגדו וכנגד חברי מפלגתו.
בתביעה ינסה טראמפ להשיג פיצויים כספיים עבורו ועבור יתר המשתתפים בתביעה הייצוגית, וגם יבקש להחזיר את הגישה לחשבונותיו ברשתות החברתיות של טוויטר ופייסבוק, וכן ביוטיוב של גוגל. לא ברור האם יצליח טראמפ בתביעה שלו, ועד שאנו מחכים לתשובה בנושא, אנחנו עדיין ממתינים לרשת החברתית העצמאית שהבטיח יועצו ג’ייסון מילר (Jason Miller) שתגיע תוך 2-3 חודשים עוד במרץ האחרון.