השבוע מסתיים והחג השני של פסח בפתח, אבל למרות שהיה לנו שבוע קצר יחסית, קרו בו לא מעט דברים. שיאומי לקחה את הפוקוס המרכזי עם אירוע הכרזה גדול במיוחד על מוצרים, כה גדול שהוא פוצל לשניים, ובו היא חשפה כמות לא קטנה של טלפונים, יחד עם מכשיר מתקפל ראשון, וגם הודיעה באופן רשמי כי היא רוצה להיכנס לשוק הרכבים החכמים. באפל כבר מוכנים לכנס המפתחים הבא שיציג בפני העולם את מערכות ההפעלה החדשות וב-ARM החליטו השבוע, אחרי עשור (!), להציג ארכיטקטורה חדשה למעבדים שיגיעו לטלפונים ולמחשבים שלנו בעתיד.
את כל אירועי השבוע אנו מסכמים לכם הפעם גם בוידאו, יחד עם אלון גרעיני – ראו בראש הכתבה
פרץ ההכרזות של שיאומי
שיאומי הכריזה השבוע על הרבה. מאוד. מוצרים, אבל המכשיר המתקפל הראשון שלה הוא כנראה הכי מעניין. ה-Mix Fold מתמודד כרגע בעיקר מול הפולד 2 של סמסונג, וגם אם וואווי טכנית עדיין במשחק עם ה-Mate X2 שלה, היא כבר לא ממש בתחרות מחוץ לסין.
הפולד של שיאומי מגיע עם שני מסכים, אחד בגודל 8 אינץ’ בחלק הפנימי ואחד בגודל 6.5 אינץ’ בחלק החיצוני. הוא מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, אבל מציע גם ממשק דמוי ווינדוס כמו זה שראינו כבר במכשירים של סמסונג (DeX), רק שכאן תוכלו להריץ אותו ממש על המסך של המכשיר, בלי צורך במסך חיצוני, מה שהופך אותו לסוג של מחשב נייד.
החלק המעניין יותר בפולד של שיאומי מגיע בחלקו האחורי, שם ניתן למצוא מערך של 3 מצלמות שמסוגל לבצע פעולה של 4. כדי להגיע להישג זה השתמשו בשיאומי ב”עדשת נוזל”, שמסוגלת לשנות את אורך המוקד שלה במהירות לפי הצורך שלנו בצילום, כך שנוכל לעבור במהירות בין צילום תמונות מאקרו ובין צילום תמונות עם זום אופטי עד פי 3.
המחיר של התענוג הזה לא נמוך, מינימום 1500 דולר, וגם זה רק בסין, אבל עדיין מדובר באחד המכשירים המתקפלים הזולים יותר שראינו עד עכשיו.
חוץ מהמכשיר המתקפל חשפה שיאומי ארבעה טלפונים נוספים בסדרת הדגל Mi 11, ואחד מהם, ה-Mi 11 Lite אפילו כבר התחיל להימכר בישראל, ועולה 1350 שקלים עם אחריות היבואן הרשמי. אך שני הדגמים העיקריים בסדרה הם דגמי הפרו והאולטרה, שמגיעים במחירים לא נמוכים שנוסקים עד לרף ה-1000 דולר, כשבתמורה הם מציעים מפרט דגל עשיר עם פחות או יותר כל מה שאתם יכולים לדמיין לעצמכם – מסכי OLED בגודל 6.8 אינץ’, מעבד Snapdragon 888, עד 12 גיגה של זיכרון וטעינה אלחוטית מהירה שתטעין לכם את הסוללה תוך פחות מ-40 דקות.
כמו בדגם הפולד, גם כאן יש דגש על המצלמות, כשבשני המכשירים מצלמת 50 מגה-פיקסל ראשית מהדור החדש של סמסונג, שמאפשרת שיפור משמעותי בצילומי HDR, ובדגם האולטרה תוכלו למצוא גם שתי מצלמות 48 מגה-פיקסל נוספות של סוני עם זום אופטי פי 5 וצילום בזווית רחבה מאוד של 128 מעלות.
לפניכם השוואת המפרטים בין שני הדגמים:
לרשימת ההכרזות המלאה של שיאומי – לחצו כאן
עוד בחדשות השבוע..
חוץ משיאומי, שתפסה את רוב הפוקוס השבוע, גם לאפל הייתה הכרזה חשובה לא פחות. היא הודיעה שכנס המפתחים WWDC, שבו אנחנו שומעים כל שנה על מערכות ההפעלה החדשות לאייפון, למק, לאייפד ולשאר המוצרים שלה, יגיע ב-7 ביוני. עד עכשיו לא שמענו יותר מידי על iOS 15, אבל כמו שזה נראה, אם יש לכם iPhone 6S, כנראה שלא תוכלו לשדרג לגרסה החדשה.
טסלה, שהרכבים החשמליים שלה הגיעו לאחרונה לישראל עם מלאי מצומצם שחוסל במהירות, הציבה השבוע עמדת טעינה מהירה ראשונה, סופר צ’ארג’ר (SuperCharger), בקניון עזריאלי. זו אמנם רק סנונית ראשונה ואנחנו עדיין רחוקים מפריסה משמעותית של עמדות טעינה לרכבים חשמליים, אבל עמדות כמו הסופר צ’ארג’ר, שמסוגלת לטעון את הסוללה במלואה תוך רבע שעה ובמחיר זול משמעותית מזה של טנק דלק ברכב בנזין, כנראה שיש עוד למה לצפות.
בפייסבוק החליטו השבוע להודיע על שינויים לניוזפיד (News Feed), בו אנו רואים את כל הפוסטים ברשת החברתית. במסגרת העדכון תוסיף החברה כלים הכוללים אפשרות לסידור הניוז פיד, שליטה מורחבת על יכולת המשתמשים להגיב לפוסטים אותם יפרסמו ועוד.
ולסיום, חדשות גדולות מ-ARM, ולמרות שעדיין לא מדובר באישור סופי של עסקת המכירה לאנבידיה ב-40 מיליארד דולר שאנחנו עדיין מחכים לו, החברה הכריזה לראשונה מזה עשור על ארכיטקטורה חדשה למעבדים שתגיע לטלפונים, מחשבים ולמוצרים רבים נוספים, עם שיפורים משמעותיים לביצועים בתחום העיבוד ובתחום הבינה המלאכותית, וכשבאפל כבר התחילו להשתמש במעבדים מבוססי ARM לא רק באייפון ובאייפד, אלא גם במחשבי המקבוק, עושה רושם כי בעשור הקרוב הדרישה למעבדים כאלה תגדל באופן משמעותי.
פסח שמח וסופשבוע מהנה לכולם!