על פי הכרזה משותפת של אינטל (intel) ו-SK Hynix הקוריאנית, אחת מיצרניות שבבי הזיכרון הגדולות בתחום, החברה תרכוש את חטיבת זכרונות ה-NAND והאחסון העסקי של אינטל יחד עם מפעל ייצור שבבי ה-NAND ב-Dalian שבסין בתמורה לסכום הנאמד ב-9 מיליארד דולר, כאשר אינטל תשמור על אחסון ה-Optane שלה.
מפרטי העסקה עולה כי SK Hynix תרכוש את כלל הקניין הרוחני והעובדים של אינטל בתחום ה-NAND SSD, יחד עם מפעל השבבים בסין, תמורת תשלום ראשוני של 7 מיליארד דולר, כאשר אינטל תמשיך לייצר שבבי NAND במפעל עד לסגירת העסקה במרץ 2025, אז יינתן לה תשלום נוסף של 2 מיליארד דולר, והשליטה של אינטל בחטיבת הזכרונות תועבר לידי SK Hynix, יחד עם שאר הקניין הרוחני שלה בתחום ה-NAND ועובדי המחקר של החברה בתחום.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
בעוד שאינטל מוכרת בעיקר בזכות מעבדי החברה, תחום ה-NAND היה אחד התחומים המרכזיים הנוספים של החברה בשנים האחרונות. לפי הדיווח, החברה מחליטה למכור את חטיבת זכרונות ה-NAND עקב ירידה ברווחיות התחום, כאשר היא צפויה להשקיע את הכספים בפיתוחי החברה לטווח הארוך בתחומי הבינה המלאכותית, רשתות הדור החמישי, מערכות אוטונומיות ועוד.
העסקה החדשה תאפשר ל-SK Hynix לחזק את מעמדה בתחום הזכרונות ותספק לה את היכולת להגדיל את התחרות שלה בתחום שבבי ה-NAND העולמי, כאשר שילוב הטכנולוגית הקיימות של החברה והקניין הרוחני של אינטל בתחום ה-NAND צפוי להגדיל את היצע המוצרים של החברה, ובמיוחד בתחום ה-SSD העסקיים.