במהלך המסחר בבורסת הנאסד”ק, עלתה היום (ד’, 19.8) מניית אפל במעט מעל אחוז וחצתה את שווי השוק של 2 טריליון דולר. ההישג מגיע כמעט שנתיים בדיוק לאחר שחצתה אפל את רף טריליון הדולר, ב-2 באוגוסט, 2018, ובשונה מההישג הקודם, הפעם יכולה אפל להתגאות בכך שהיא החברה הציבורית הראשונה והיחידה שחצתה את שווי השוק האסטרונומי.
ההישג של אפל מגיע על רקע משבר הקורונה שמרחף מעל ראשה, והביא לסגירת חנויותיה הפיזיות, אך לאחר ירידה של כ-7% במכירות הטלפונים ברבעון הראשון של השנה, הציגה החברה עליה קלה (1.6%) משנה לשנה במכירות הטלפונים ברבעון השני של השנה, כאשר נוספו לכך עליות מרשימות עוד יותר בחטיבות המוצרים האחרות שלה. חטיבת המק רשמה עליה של כ-21% במכירות, חטיבת מוצרי האייפד רשמה עליה שנתית של כ-31% וחטיבת המוצרים הלבישים, מוצרי הבית והאביזרים רשמה עליה של כ-16.7%, בעוד חטיבת השירותים הציגה עליה נאה של קרוב ל-15% משנה לשנה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
אחד מהנהנים הגדולים מהצלחתה של אפל בעשור האחרון, ומי שאחראי במידה רבה להביא אותה למקום אליו הגיעה, הוא טים קוק, מנכ”ל החברה שיחגוג בקרוב 9 שנים בתפקיד, מאז התמנה אליו ב-24 באוגוסט, 2011. קוק ליווה את החברה גם הרבה קודם לכן, כששימש בתפקידים שונים באפל מאז 1998.
על פי העדכון האחרון למעקב המיליארדרים של אתר בלומברג, קוק הצטרף לאחרונה למועדון שלושה הפסיקים עם שווי שעולה במעט על מיליארד דולר, אם כי הוא עדיין רחוק ממובילי חברות טכנולוגיה אחרים, בהם ג’ף בזוס (195 מיליארד), ביל גייטס (121 מיליארד), מארק צוקרברג (99.4 מיליארד), אילון מאסק (90.3 מיליארד) ולארי וסרגיי מגוגל עם שווי העולה על 70 מיליארד דולר עבור כל אחד מהם.