בדומה לתחומים אחרים, גם תחום המחשבים העולמי נפגע ממגפת הקורונה (COVID-19) הנוכחית, כאשר כמות המשלוחים ברבעון הראשון של 2020 נופלת ב-8%, כך עולה מדוח חדש של חברת המחקר Canalys. הירידה החדשה מגיעה על אף הגידול בביקוש, וזאת כתוצאה משיבושים בשרשרת האספקה הלוגיסטית הנובעים ממגפת הקורונה.
אף שהשימוש במחשבים גדל בזמן מגפת הקורונה כתוצאה ממדיניות הריחוק החברתי, למידה ועבודה מרחוק ועוד, יצרני המחשבים אינם מסוגלים למלא את הדרישה הגדלה לאור הבעיות בייצור עצמו, שנעשה ברובו בסין שהושפעה עוד בתחילת הדרך ממגפת הקורונה, כאשר שאר שרשרת האספקה הלוגיסטית של המחשבים נפגעת גם כן.
לפי Canalys, כמות המשלוחים הכללית ברבעון הראשון של 2020 עמדה על כ~53.7 מיליון יחידות, ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל שעמד על כ~58.3 מיליון יחידות, הירידה הגדולה ביותר במשלוחי המחשבים מאז הרבעון הראשון של 2016.

במידה ועוברים להסתכל על המידע לפי חברות, לנובו מצליחה להוביל את השוק עם נתח שוק של 23.9% על אף ירידה של 4.4% בכמות משלוחי המחשבים. החברה שסופגת את הפגיעה הגדולה ביותר מהנתונים היא אפל, שיורדת לנתח שוק של 6%, לעומת 7% ברבעון הקודם, עם ירידה של 21% בכמות משלוחי המחשבים.

ניתן לצפות כי המספרים ישתפרו במהלך הרבעון השני של 2020 לאור חזרת המפעלים בסין לייצור מוגבר, לעומת תחילת הרבעון הראשון של 2020 בו השביתה למעשה מגפת הקורונה את הייצור הסיני, כאשר נוכל לראות את השינוי עם תחילת החציון השני של 2020.