וואטסאפ תוסיף אפשרות להשמדה אוטומטית של הודעות

אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

דיווח חדש של אתר WABetainfo מראה כי חברת פייסבוק (Facebook), הבעלים של של אפליקציית הוואטסאפ (WhatsApp), צפויה לשלב בעתיד אפשרות להשמדה עצמית של הודעות, כך עולה מגרסאות בטא חדשות בהן נוספה האפשרות לתזמן מחיקה אוטומטית בעת שליחת הודעה.

הפיצ’ר החדש אותר בגרסאות הפיתוח 2.20.83 ו-2.20.84 של וואטסאפ ומאפשר לבחור פרק זמן בו ההודעה תהיה זמינה, ולאחר מכן תמחק, עם אפשרות לבחור פרקי זמן של החל משעה ועד שנה. עם מחיקת ההודעה היא צפויה להיעלם מהצד השולח והמקבל גם יחד ללא “עקבות”, בניגוד למצב הקיים המציין מפורשות כי ההודעה נמחקה עבור שני הצדדים בשיחה.

מדובר למעשה בגרסה של וואטסאפ לפיצ’ר ההשמדה העצמית שנמצא באפליקציית הטלגרם המתחרה, כאשר החברה אף הציגה גרסה מוקדמת יותר בחודש אוקטובר האחרון תחת השם “הודעה נעלמת”. שינוי משמעותי במיוחד מגיע בהגדרות פרק הזמן למחיקה אוטומטית, שתומך לפי הבטא החדשה בפרק זמן של עד שנה, הודעה שיש לה “תוקף” לפני מחיקה תוצג עם סמל של שעון לציון המחיקה הצפויה.

האפשרות החדשה של “השמדה עצמית” להודעות קיימת נכון לעכשיו רק בגרסאות הבטא של וואטסאפ, כאשר אין צפי לשחרור הפיצ’ר לגרסאות הרגילות של האפליקציה.

בעוד מדובר על אחת מהאפשרויות שלא מעט משתמשים היו שמחים לראות בוואטסאפ, פרקי הזמן הארוכים שקיימים כעת בבטא מעלים לא מעט שאלות, כאשר סביר להניח כי בגרסה הסופית יוצגו פרקי זמן סבירים וקצרים יותר ללא אפשרות דוגמת “שנה”.

השוואת מפרטים