אפל, וואווי, שיאומי ושחקניות גדולות נוספות בתחום ייצור הטלפונים ראו ירידות חדות במכירות במהלך חודש פברואר 2020, זאת עקב התפרצותו של וירוס הקורונה (COVID-19). על פי נתוני הממשל הסיני, משלוחי הטלפונים בסין נחתכו לחצי בהשוואה לנתוני השנה הקודמת, כך על פי דיווח אתר רויטרס.
הירידה החדה אינה צריכה לבוא כהפתעה לאחר הצעדים הנוקשים בהם נקטו הרשויות בסין במטרה למגר את וירוס הקורונה, שהפצתו הראשונית מיוחסת לעיר וואהן במחוז חוביי בסין. הגבלות שהוטלו על התושבים בסין וכן ביטול פסטיבל השנה החדשה במדינה ככל הנראה היוו את הגורם הראשוני להאטה במשלוחי הטלפונים, כאשר הגבלות אלו נותרו במקומן גם בחודש פברואר.
ירידה חדה במשלוחי טלפונים בסין
ההשפעה הגדולה ביותר של ההאטה במכירות בפברואר 2020 נוגעת לשחקניות הגדולות במדינה, בהן שיאומי ו-Huawei, אשר הציגו ירידה שנתית של כ-54%, מנתון של 12.72 מיליון מכשירים בפברואר 2019 לנתון של 5.85 מיליון מכשירים בפברואר 2020. עבור חברת וואווי מדובר בפגיעה כפולה, אשר נוספת לפגיעה במכירות הטלפונים של החברה בשוק הבינלאומי בשל הסנקציות המוטלות עליה מצד הממשל האמריקאי.
אפל ראתה ירידה חדה במשלוחי הטלפונים שלה בסין אל מול נתוני השנה הקודמת גם כן, כשבפברואר 2020 סיכמה החברה ירידה שנתית בת 61%, מנתון של 1.27 מיליון מכשירים בפברואר 2019 לנתון של 494 אלף מכשירים בפברואר 2020. גם כאן ישנה השפעה ישירה של פעולות בהן נקטה החברה בשל התפרצות וירוס הקורונה, אשר הובילו אותה לסגירת חנויות בסין.
כדי לנסות ולהבין את גודל ההפסד הכספי של אפל מירידה זו ניתן להביט על דוחותיה הכספיים של החברה, בהם היא מציגה את הכנסותיה מהשוק הסיני. בשנה האחרונה, רשמה אפל הכנסות שנעו בין 9-13 מיליארד דולר מידי רבעון בשוק הסיני בלבד, כך שהירידה הנוכחית, באם תמשיך גם אל תוך חודש מרץ, עשויה להוביל את אפל להפסדים של כמה מיליארדי דולרים בודדים ממכירותיה בסין בלבד במהלך הרבעון הראשון של 2020.
סך הירידה המוצגת במשלוחי הטלפונים בפברואר 2020 עומדת על 54.7% משנה לשנה, מנתון של 14 מיליון מכשירים בפברואר 2020 לנתון של 6.34 מיליון מכשירים בפברואר 2020.