דיווח: צוות הפיתוח של System Shock 3 פוטר

לפי דיווח חדש שנמסר, צוות הפיתוח של System Shock 3 פוטר ועתידו של המשחק אינו ברור. ההמשך של סדרת המשחקים המוערכת נקלע כנראה לבעיות בזמן הפיתוח, ולאחר עיכובים חמורים בלוז הזמנים, נראה כי החברה לא הצליחה להתגבר על הקשיים. עדיין לא נמסרה הודעה רשמית בנוגע לדבר אולם מפתחי המשחק (לשעבר) החלו להתבטא ברשת ולספר אודות המצב מנקודת מבטם.

המשחק הוכרז ב-2015 ופותח בחברת OtherSide. המשחק היה אמור להיות מופץ על ידי חברת Starbreeze, אולם לאחר שזו נקלעה לקשיים, היא וויתרה על הפצת המשחק ומכרה את זכויות ההפצה בחזרה ל-OtherSide. מאז חיפשו המפתחים שותף חדש להפצה ומימון, אך נראה כי החברה נותרה לבדה במים העמוקים. לאחרונה החלו עובדי החברה לעזוב, כולל חלק מאנשי הסגל המשמעותיים ביותר בפיתוח כמו מנהל הקריאטיב של הפרויקט, מנהל צוות המתכנתים, מעצבים וכותבים. לפי רישומים בפורום החברה, הפיטורים החלו עוד בחודש יוני בשנה שעברה.

אחד המפתחים, שהעדיף להישאר אנונימי, ניסה לשפוך אור על הנושא על גבי הפורום RPGCodex. במהלך התכתבות עם חברי הפורום סיפר המפתח כי המשחק נקלע לאיחורים חמורים בלוח הזמנים, וכי מרבית עבודת פיתוח התוכן עדיין לא הושלמה. לדבריו, פחות מחצי מעבודת הפיתוח הושלמה, וגם אם לחברה היה תקציב לסיים את המשחק – כנראה שהוא היה קטן יותר ממה שאנשים ציפו לו.

“מערכות הליבה הן בסיס מצוין למשחק, אבל מרבית העבודה היא בפיתוח התוכן, שהיה באיחור קריטי, גם מבחינת פיתוח Assets למשחק וגם מבחינת פיתוח כלים לעבודה יעילה”, כתב המפתח האנונימי. “האם הכשלון היה מוצדק? קשה להגיד. אם Starbreeze לא היו נכנסים למשבר, אני חושב שהיינו יכולים ליצור משהו מעניין עם משחקיות רעננה וחדשנית, אבל זה היה משחק הרבה יותר קטן ממה שאנשים ציפו שהיה בסופו של דבר המשך מאכזב לסדרת משחקים כל כך אהובה.”

השוואת מפרטים