יצרנית השבבים אינטל (Intel) פירסמה אמש (ה’, 23.1) את תוצאותיה הכספיות לרבעון שחתם את שנת 2019 והציגה נתון מפתיע של 20.2 מיליארד דולר בהכנסות, שיא כל הזמנים עבור החברה ברבעון הרביעי של השנה, שהוביל להכנסות שנתיות של כ-72 מיליארד דולר. ההישג נרשם הודות לקפיצות בהכנסות חטיבת השרתים והענן של החברה, שצמחו בקצב דו-ספרתי בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018.
החטיבה השנייה בגודלה של אינטל כיום היא חטיבת השרתים (Data Center Group), זו רשמה הכנסות של 7.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2019, והציגה עליה של 19% משנה לשנה. על פי דברי החברה, נרשם ההישג בעקבות עליה בדרישת לקוחותיה העסקיים בתחום עסקי הענן, שביקשו לנצל את אפשרויות השדרוג הקיימות עבור מעבדי Xeon מהדור השני.
ועם זאת, ייתכן כי ההישג שרשמה אינטל עבור חטיבת השרתים ברבעון הרביעי היה זמני בלבד. במבט לאחור על שנת 2019 ניתן לראות כי חטיבה זו רשמה ירידות בתחילת השנה לפני ההתאוששות הנוכחית. ברבעון הראשון של השנה הציגה חטיבת השרתים ירידה של 6% משנה לשנה, בעוד ברבעון השני התנפחה הירידה בהכנסות לכדי 10% בהשוואה לרבעון המקביל של 2018, כשברבעון השלישי נראתה התאוששות עם עליה בת 4% משנה לשנה. בסה”כ, והודות לרבעון הרביעי, סיכמה חטיבת השרתים של אינטל את שנת 2019 עם עליה קלה בת 2% בהכנסות.

החטיבה הגדולה ביותר של החברה, הפונה לשוק ה-PC הצרכני, הציגה התאוששות לאחר ירידה בת 5% בהכנסות משנה לשנה שהופיעו ברבעון השלישי של 2019. חטיבה זו סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 10 מיליארד דולר ועליה בת 2% משנה לשנה, אך בסיכום שנתי לא הוצג שינוי בהכנסות ואלו נותרו על כ-37 מיליארד דולר.
חטיבת האינטרנט של הדברים (IoT) הציגה עליה דו-ספרתית (13%+) ברבעון הרביעי, עם הכנסות של 920 מיליון דולר, כשאת 2019 כולה היא מסכמת עם הכנסות של 3.8 מיליארד דולר המתורגמות לעליה שנתית בת 11%.
את העליה השנתית הגדולה ביותר בדוחות הרבעון הרביעי הובילה חברת מובילאיי (Mobileye), שנרכשה על ידי אינטל לפני כשלוש שנים תמורת סכום של כ-15 מיליארד דולר. מובילאיי רשמה עליה של 31% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2019, אותו סיכמה עם 240 מיליון דולר. את השנה כולה סיכמה החברה עם עליה של 26% בהכנסות ל-879 מיליון דולר.