אסוס ו-nVidia חושפות טכנולוגיה ומסך בקצב רענון 360 הרץ

מסך Asus Rog Swift 360Hz (מקור אסוס)

חברות nVidia ואסוס (Asus) הציגו במהלך תערוכת האלקטרוניקה CES 2020 את הדור הבא של טכנולוגיית ה-G-Sync עם הוספת תדר הרענון הגבוה ביותר עד כה, 360Hz, כאשר מסך ה-Rog Swift 360Hz של ASUS בגודל 24.5 אינץ’ יהיה הראשון שתומך בתדר הרענון הגבוה במיוחד הזה. הטכנולוגיה והמסך יהיו מיועדים בעבור שחקני eSport מקצועיים.

רובנו רגילים למסכי גיימינג ב-144Hz או 240Hz, כשלאחרונה ASUS אף השיקה את מסך ה-TUF Gaming VG279QM בעל תדר הרענון של 280Hz, שנחשב לגבוה ביותר עד לרגע זה, בו שתי החברות חצו את סף ה-300Hz היישר ל-360Hz, כאשר לפי שתי החברות מדובר על שינוי משמעותי בעבור השחקנים המקצועיים.

לפי הבדיקה של nVidia, השימוש במסך בעל תדר רענון של 120Hz משפר את ביצועי הירי (Flick shots) של שחקני מחשב ב-28% ל-54.7ms, כאשר מעבר ל-240Hz הוא משפר את הביצועים ב-33% נוספים ל-34.5ms. המעבר החדש ל-360Hz משפר את הביצועים בעוד 37% ומגיע ל-20ms.

מסך ה-Rog Swift 360Hz צפוי להיות זמין למכירה מאוחר יותר השנה במחיר לא ידוע.

אין ספק כי בניגוד לשחקני המחשב הרגילים, שחקני ה-eSport המקצועיים זקוקים לכל יתרון אפשרי על מנת לגלח מיקרו שניות כדי שיוכלו לנצח במשחקי המחשב, דבר אותו טוענת nVidia. עם זאת, בתדר גבוה כל כך נשאלת השאלה האם העין האנושית אכן מסוגלת להבחין בהבדל, ויותר מכך – כמה יעלה התענוג החדש לעומת מסכי 240Hz ואף 280Hz.

השוואת מפרטים