חברת אפל צפויה, כמידי שנה, להכריז על מערכת שבבים חדשה שתשולב בדגמי ה-iPhone 12 שלה. דיווח חדש, חושף כי יצרנית השבבים TSMC תחל את ייצור מערכת השבבים Apple A14 ברבעון השני של 2020. התזמון ושיתוף הפעולה עם היצרנית הטייוואנית כנראה לא מפתיע, שכן השתיים עובדות יחד כבר שנים ארוכות. החלק המעניין בדיווח, הוא זה שאפל צפויה להיות הראשונה שתנצל את יכולות הייצור המתקדמות של TSMC ומערכת השבבים A14 תיוצר בתהליך 5 ננומטר.
עם ה-iPhone XS הכריזה אפל על מערכת השבבים A12 והתגאתה במיוחד בכך שהיא מיוצרת בתהליך ה-7 ננומטר החדיש דאז. שנתיים אחרי, השימוש בתהליך ייצור קטן יותר בגודל של 5 ננומטר יאפשר פיתוח של מערכות שבבים מהירות וחסכוניות יותר בצריכת אנרגיה. מנגד, מדובר בתהליך מאתגר ויקר יותר המאפשר ייצור טרנזיסטורים קטנים יותר, שיהיו גם פיזית קרובים יותר האחד לשני. תהיו בטוחים שזו גם תהיה אחת מהנקודות הבולטות בהכרזת האייפונים החדשים השנה.
חברת TSMC היא כרגע היצרנית היחידה בעולם המסוגלת לספק טכנולוגיה זו ואפל צפויה להשתלט על פס הייצור כמעט לגמרי. יש לה את הכסף והמשאבים לעשות זאת. מפתחות השבבים האחרות שעובדות עם TSMC, דוגמת AMD, קוואלקום ו-Huawei יאלצו ככל הנראה לחכות בתור עד שפס הייצור יתפנה גם בשבילן.