משחקי S.T.A.L.K.E.R החלו את דרכם ב-2007 עם המשחק S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. המשחקים מתרחשים באיזור שסביב תחנת הכוח בפריפיאט, שם אירע אסון צ’רנוביל המפורסם בשנות ה-80. איזור ההסגר, הידוע בכינויו The Zone, נותר נטוש מאז האסון הגרעיני שהתרחש בתחנת הכוח. המשחק מוסיף רובד של דמיון על המציאות: בשטח ההסגר מתפתחות תופעות על-טבעיות משונות בעלות ערך מחקרי וכספי גבוה מאוד.
נוודים אמיצים, המכונים “Stalkers”, נכנסים לאיזור המסוכן ורווי הקרינה, ומסכנים את חייהם על מנת לאתר את התופעות המשונות הללו, לאסוף אותן ולמכור אותן למרבה במחיר. אלא שב-Zone הם לא לבד. הנוודים שלנו נתקלים במפלצות וייצורים משונים, שגם הם הושפעו מהתנאים הקשים באיזור. אם זה לא מספיק, אזי שחלק מה-Stalkers יוצרים קבוצות ונוטלים לידיהם חלקים שלמים משטח ההסגר, כך שעלינו גם לנווט בין דמויות חזקות ואולי לחבור למחנה זה או אחר במאבקים שונים.
משחקי S.T.A.L.K.E.R ידועים באווירה המסקרנת והמסתורית שאופפת את סביבות המשחק הגדולות. עולם המשחק מבוסס באופן מדויק מאוד על המיקומים האמיתיים שבאוקראינה, והמשחקים מאפשרים לסייר בחורבותיה של פריפיאט, בתחנת הכוח המושבתת, ובאיזורים הכפריים שבאיזור, כשבכל מיקום תזהו איזורים מוכרים, פסלים ואפילו ציורי קיר מהעולם האמיתי.
מעט ידוע על המשחק הבא בסדרה, S.T.A.L.K.E.R 2, אולם החברה אישרה כעת כמה עובדות חדשות. ראשית ציינה החברה כי לא מדובר במשחק שבוטל ב-2012, אלא במשחק חדש לחלוטין, המשלב את הרעיונות הטובים ביותר שיש לחברה כרגע. GSC GameWorld מממנת את המשחק בעצמה, ונכון לשלב זה לא מתוכנן קמפיין למימון המונים (קיקסטארטר). יתר על כן, החברה גייסה את הצוות הגדול ביותר שאספה עד היום לצורך פיתוח המשחק.
פרט נוסף שהזכירה החברה הוא באטל-רויאל, ואת ההתנגדות הנחרצת שלה לשלב מצב כזה ב-S.T.A.L.K.E.R 2. החברה הודיעה כי אינה מעוניינת בכך, ובמקום זאת היא מתמקדת ביצירת משחק אווירתי ומיוחד, כפי שהיה S.T.A.L.K.E.R הראשון, כולל תמיכה במודים. בנוסף המפתחים הודיעו כי לא מתוכנן מצב VR עבור המשחק בשלב זה. למרבה הצער, עדיין לא נרמז אודות תאריך שחרור אפשרי של המשחק – אך ניתן להתנחם בכך כי המשחק נמצא בפיתוח פעיל.