דיווח: האייפון הבא יגיע עם שיתוף טעינה אלחוטית ומטען מהיר באריזה

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ענקית הטכנולוגיה אפל עתידה לצמצם פער נוסף בינה לבין מכשירי הדגל המריצים אנדרואיד, כך על פי האנליסט Ming-Chi Kou, הצופה שהחברה תכלול מטען מהיר באריזה ותשלב תמיכה בשיתוף טעינה מהאייפון. את זוג הדברים הללו ניתן למצוא כיום במכשירים כדוגמת ה-Mate 20 Pro או ה-Galaxy S10.

הדיווח החדש עושה את דרכו אלינו באמצעות האנליסט המוזכר לעיל, וזה מספר לנו שאפל עתידה להסיר את המטען האיטי מאריזת האייפון הבא, ולהחליפו במטען מהיר בהספק של 18 וואט המתחבר אל ביתו באמצעות מחבר מסוג USB Type-C במקום USB Type-A. החלפת החיבור אל הבית הראשי מאפשרת לאפל לספק תמיכה בטעינה מהירה באמצעות USB-PD (ר”ת Power Delivery), כך שתוכל לשמור על מחבר ה-Lightning באייפון תוך אספקת טעינה מהירה יותר.

כיום, אפל מספקת באריזות האייפון מטען המסוגל לספק טעינה בהספק מירבי של 5 וואט, לעומת שאר מכשירי הדגל כיום הנטענים בהספק של 15 וואט ל-Galaxy S10 ו-40 וואט ל-Huawei Mate 20 Pro. בנוסף לכך, האנליסט מעריך שהחברה תאפשר טעינה אלחוטית הפוכה בדגמי האייפון הבאים, כך שתוכלו להטעין את אוזניות ה-AirPods 2 החדשות או את שעון ה-Apple Watch היישר מגב האייפון שלכם.

עם זאת, חשוב להזכיר כי אוזניות ה-AirPods 2 נמכרות גם ללא כיסוי התומך בטעינה אלחוטית, כך שאם תקנו את הגרסה הזו, לא תוכלו להשתמש בטעינה אלחוטית מהאייפון, או בכלל. כרגע, במידה ואתם מעוניינים להטעין במהירות את האייפון שלכם, תצטרכו לרכוש בנפרד את המטען המהיר המדובר שעולה יחד עם הכבל מ-USB Type-C ל-Lightning בסביבות ה-300 שקלים.

השוואת מפרטים