שמועה חדשה שצצה ברשת מציגה את חזרתה של סדרת כרטיסי המסך GeForce GTX של נווידיה (nVidia). לפי המידע הקיים, החברה תשיק במהלך חודש ינואר את ה-GeForce RTX 2060 בתור הדגם הזול בסדרת ה-GeForce RTX, זאת בנוסף ל-GeForce GTX 1160, כאשר סדרת ה-GTX החדשה תתבסס על ליבות Turing אך תגיע ללא Ray Tracing שיש ב-RTX.
כרטיס ה-RTX 2060 צפוי להיות גרסה מוחלשת של כרטיס ה-RTX 2070 וישתמש באותה ליבת TU106 אך עם פחות ליבות פעילות, מה שיאפשר לו להגיע לביצועים דומים לכרטיס ה-GTX 1070Ti בתוספת התמיכה ב-Ray Tracing באמצעות ליבות ה-RT של ליבת ה-Turing.
לעומת זאת, סדרת ה-GeForce GTX החדשה, ה-GTX 11XX, תשמש את נווידיה בתור סדרת הביניים במחיר נמוך יותר לעומת כרטיסי ה-RTX כאשר ה-GTX 1160 צפוי להשתמש בליבת Turing מדגם TU116 אך יגיע ללא ליבות RT פעילות, מה שימנע ממנו להשתמש ב-Ray Tracing.
כפי הנראה כרגע, נווידיה מגדירה את ה-Ray Tracing בתוך תוספת לכרטיסי השוק הגבוה בלבד כשסדרת ה-GTX החדשה תשמש לכרטיסי הביניים של החברה. השמועות האחרונות מראות כי ה-RTX 2060 יהיה כרטיס ה-RTX הבסיסי ביותר וכי לא יצא דגם GeForce RTX 2050 בעתיד.
החזרת כרטיסי ה-GTX מאפשרת לנווידיה לחזור לשוק כרטיסי הביניים שהסתמכו עד עכשיו על כרטיסי ה-GTX 10XX הישנים עם ליבות ה-Pascal ולעדכן אותם עם ליבות Turing מהדור האחרון עם ביצועים משופרים, למרות ביטול התמיכה ב-Ray Tracing.