שמועה חדשה גורסת כי חברת אינטל (intel) צפויה לשחרר בעתיד הקרוב סדרת מעבדים חדשה תחת השם Comet Lake-S שתתבסס, כמו בדגמים קודמים, על ייצור בתהליך 14nm, אך תגדיל את כמות הליבות עד ל-10, זאת כצעד נגד מעבדי ה-Zen 2 הצפויים של חברת AMD.
השמועה החדשה מגיעה מפורומים בטיוואן בהם עלה כי קיום מעבד ה-Comet Lake אוזכר במהלך פגישת שותפים בתחום החומרה, כשצפוי כי המעבד החדש יצורף למפת הדרכים של אינטל המעודכנת מדי רבעון. בזמן שחברת אינטל לא מצליחה לשפר את הייצור מ-14nm ל-10nm, הצעד המתבקש הבא על מנת להגדיל את היתרון מול AMD הוא להגדיל את כמות הליבות.
בדיוק כפי שמעבד ה-Core i9-9900K בעל 8 ליבות ו-16 נימים שהוצג באוקטובר קבע תקן חדש לביצועי מעבדים בעבור אינטל, כך צפוי מעבד ה-Comet Lake בעל 10 ליבות ו-20 נימים להרים את הרף. עם זאת, אינטל צפויה להיתקל במספר בעיות.
ממה שאנו יכולים ללמוד ממעבד ה-9900K, הגדלת כמות הליבות תוך שמירה על ייצור בתהליך 14nm גורמת למעבד להיות חם במיוחד. צעד אפשרי שאינטל עשויה לבצע על מנת לפתור בעיה זו הוא שילוב גוף קירור חזק יותר עם המעבד או אף קירור מים, או לחילופין להוריד את תדרי העבודה של המעבד על מנת לאזן את צריכת החשמל והחום שלו.
נותר רק לחכות ולראות האם מעבדי ה-Comet Lake הם יותר משמועה ומתי החברה תכריז עליהם באופן רשמי.