דיווח: אינטל מקצצת כ-2 מיליון מעבדים לשוק הפרטי ברבעון הקרוב

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

לפי דיווחים באתר DigiTimes, חברת אינטל (intel) צפויה לקצץ את משלוחי המעבדים לשוק “בוני המחשבים” בעד 2 מיליון יחידות ברבעון האחרון של 2018, מה שצפוי לגרום לחוסרים, פגיעה ביצרני לוחות האם ולעליה במחירי המעבדים.

בעיות הייצור של אינטל בתחום ה-14nm הם לא דבר חדש ולמרות שהחברה הצהירה כי תשקיע מיליארד דולר על מנת להגדיל את יכולות הייצור שלה, המידע החדש מצביע על כך שאינטל נכשלה בהגדלת התפוקה. לפי DigiTimes, אינטל צפויה לשחרר לשוק “בוני המחשבים” (DIY) מחשבים שמורכבים על ידי משתמשים ולא חברות רק כ-6 מיליון מעבדים ברבעון הקרוב, במקום כ-8 מיליון, כשהיא בוחרת לתעדף על חשבונם את המעבדים לניידים ושרתים.

כפועל יוצא מכמות המעבדים הנמוכה צפוי כי יצרני לוחות האם יפגעו עקב ירידה צפויה של כ-10% עד 20% ללוחות אם חדשים. לאור החוסרים אותם מזכיר הדיווח, צפוי כי מעבדי אינטל יתייקרו עוד יותר מכפי שהתרחש עד כה.

שוק המחשבים העולמי מושפע באופן משמעותי מכך, כשהמרוויחה הגדולה מכל הסיפור היא AMD, שמתחזקת על חשבונה אינטל בזכות מעבדי ה-Ryzen אשר צפויים לקבל חיזוק משמעותי בתחילת 2019 עם הצגת ליבת ה-Zen2 בתהליך ייצור 7nm.

בשלב זה, ההמלצה למשתמשים המעוניינים לקנות מחשב עם מעבד אינטל היא לקנות את המעבד בהקדם או לחכות לשלב מאוחר יותר ב-2019 כשאינטל תצליח להגדיל את הייצור או אף לעבור סוף סוף למעבדי 10nm, אחד הגורמים לבעיות של החברה כיום.

השוואת מפרטים