באטלפילד 5, המתרחש במלחמת העולם השניה, יכלול כמה “סיפורי מלחמה” – משימות נרטיביות לשחקן יחיד. כעת מתברר שאחד הסיפורים הללו, שנקרא The Last Tiger, יאפשר לכם לשחק בתור חיילי שריון של הוורמאכט, צבא הקבע של הנאצים. היות ומדובר במשימות סיפוריות, בהן אנו אמורים להתחבר לדמויות, באופן טבעי עלה החשש כי המשחק יעורר הזדהות עם הנאצים. לכן DICE, מפתחת המשחק, ביקשה להדגיש כי “לא מדובר בסיפור גבורה”.
DICE שפכה מעט אור אודות הסיפור החדש. לפי דברי החברה, הסיפור החל את דרכו בגלל המחקר שעשתה החברה על טנקים במלחמת העולם השניה. טנק ה-Tiger הגרמני היה כה מאיים במהלך המלחמה, עד כי בעלות הברית קיבלו הנחיה לסגת ברגע שראו את הטנק בשדה בקרב. החברה החליטה לספר סיפור סביב הטנק המדובר, וסיפור כזה כולל, כמובן, את נקודת המבט של חיילי הצבא הגרמני.
החברה מסרה כי לא מדובר בסיפור גבורה נאצי, אלא בסיפור אינטימי על צוות הטנק. חברי הצוות, לטענת DICE, אינם מוצאים סיפוק במלחמה ותוהים מדוע הם בכלל נמצאים בשדה הקרב. החברה מתעקשת כי החייל שאותו נשחק בסיפור אינו נאצי, למרות שנראה כי הסיפור יתמקד, לפחות בחלקו, בהתמודדות עם מעשים קשים. “תוכלו להכחיש את המעשים שלכם, אבל גם אם תכחישו, תצטרכו לחיות עם ההשלכות”, נמסר.
הסיפור הגרמני יצטרף לשלל הסיפורים של באטלפילד 5, שחלקם מתארים דמויות צבעוניות ביותר. בין היתר תמצאו את סיפורו של חייל צרפתי שחור מסנגל, לוחמת מחתרת נורווגית, ואפילו פושע בריטי צעיר. המשחק מתוכנן לצאת ב-20 בנובמבר ל-PlayStation 4, Xbox One ולמחשב האישי.