הוכרז: מעבד Samsung Orion בתדר 1Ghz כפול ליבה ARM Cortex-A9 למכשירים ניידים

חברת סמסונג מתגאה כיום במעבד ה-Hummingbird, הנחשב כבעל היכולות הגרפיות הטובות ביותר בשוק הסלולר, וטמון בליבם של מכשירי סדרת Galaxy S וב-Galaxy Tab, טאבלט האנדרואיד של החברה שנחשף ב-IFA 2010. החברה לא מבזבזת זמן, כנראה לאור הידיעות מכל כיוון על דור המעבדים הבא, ומציגה את ה- Orion – מעבד בתדר 1Ghz בעל ליבה כפולה בארכיטקטורת ARM Cortex-A9 המיועד לדור הבא של המכשירים הניידים הזעירים.

ה-Orion יהיה בעל עוצמה גרפית של פי 5 (!!!) בתלת-ממד מדור המעבדים הקודם של החברה, יחד עם מגוון יכולות חדשות, כגון קידוד ופיענוח וידאו באיכות HD 1080p בקצב של 30 פריימים לשנייה (כלומר, ניגון וצילום), תמיכה מובנית בתקן HDMI 1.3a (תקן מתקדם לחיבור בהפרדה גבוה), אפשרות להצגת וידאו על שני מסכי המכשיר (בתיאוריה) והצגת התוכן על מסך שלישי ועוד. הייצור צפוי להתחיל במהלך המחצית הראשונה של שנת 2011, ואנו מקווים שמכשירים מצויידים יוצגו מעט לפני – מחכים!

השוואת מפרטים